Архив

Ретро: първият Rolls-Royce Phantom I – 1925 Jonckheere Coupe

В началото на бизнеса на двамата британци1925-rolls-royce-phantom-2 (1)

По themindcircle.com

Автомобилите се подобриха, след като двама британци, Чарлз Ролс и Хенри Ройс, влязоха в бизнеса. С елегантността, която те осигуряват чрез колите си, се повиши репутацията им. Въпреки, че те не са имали много новости в автомобилите си, с начина им на правене са утвърдили името си.

Първата кола е въведена през 1907 г. като Silver Ghost. Колата няма изтъкнати характеристики, но има висококачествени стандарти. Всъщност, компанията произвежда тази кола самостоятелно в продължение на 15 години, докато конкурентите й идват с нови модели. След това, през 1922 г., е въведен нов модел Twenty.

Фирмата създава нова фабрика в Спрингфийлд, Масачузетс в началото на 1921 г. Въпреки това, компанията осъзнава, че пазарът може да се различава в своите нужди. Ето защо са добавени някои незначителни промени в Silver Ghosts, за да посрещнат нуждите на северноамериканците.

1925-rolls-royce-phantom-9След повече от 15 години със Silver Ghost, компанията решава да работи по нов модел, 1925-rolls-royce-phantom-10поради нарастващата конкуренция в индустрията. Работата започва през 1922 г., но не спира до май 1925 г., когато компанията успява да въведе новия модел. Моделът е наречен 40/50 New Phantom, който сега се нарича Phantom I.

Основната промяна е в двигателите. Новият е малко по-голям. Голяма част от подобрението идва от модифицирането на клапаните. Първите „фантоми“ имат чугун. По-късно се използва алуминий. Мощността е увеличена с около 100 к. с. Двигателят е монтиран в последната версия на шасито Silver Ghost.

1925-rolls-royce-phantom-12Phantom се произвежда, както във Великобритания, така и в САЩ. Налице са също модифицирани версии на Phantom. Например две двуколесни разстояния, позволяващи различни каросерии и обърнати всмукателни и изпускателни отвори, за да позволят на волана да бъде от другата страна.

Въпреки че хората харесват модела, славата му не продължава дълго. С въвеждането на Phantom II, първата изцяло нова кола след Silver Ghost, през 1929 г. популярността на Phantom I намалява. В края на краищата американската фабрика е затворена през 1931 г., с което завършва производството на Springfield Phantom.

Но през последните години новият „фантом“ започна да си възвръща популярността.