Архив

Mitsubishi Motors празнува десетилетие на i-MiEV (2009-2019)

Електромобилът изигра роля за ускоряване на много други разработкиchrome-image-383067

Mitsubishi i-MiEV беше първата серийно произведена електрическа кола с литиево-йонни батерии (с изключение на Tesla Roadster) и първата с възможност за бързо зареждане с постоянен ток

Mitsubishi Motors отпразнува 10-та годишнина от пускането на Mitsubishi i-MiEV на 5 юни 2009 г. – първата серийно произведена изцяло електрическа градска кола.

I-MiEV се базираше на конвенционалната i kei кола, но с 49 kW електрически двигател беше забележимо по-бърз. 16 kWh батерия от Lithium Energy Japan (съвместно предприятие с GS Yuasa) е достатъчно добра, за да осигури около 160 км пробег по NEDC – днес около 105 км WLTP. I-MiEV също е готов за бързо зареждане с постоянен ток, използвайки CHAdeMO.

„От пускането си i-MiEV е придобила репутация на еко-мощност, тишина, шофиране и опазване на околната среда. I-MiEV спечели висок рейтинг не само заради екологичните си качества, но и чрез употребата си  в много таксиметрови и рент-а-кар автомобилни паркове и др.

2014 i-MiEV Silver.

2014 i-MiEV 

Задвижването на i-MiEV и батериите (или неговите производни) са използвани и в Minicab MiEV / Minicab MiEV Truck. Общите продажби на i-MiEV и Minicab MiEV възлизат на 31 000 и продължават да нарастват, особено след като наскоро Mitsubishi осигури поръчка за 1200 Minicab MiEV за Japan Post.

Като цяло, новаторската позиция на i-MiEV избледня, тъй като нарастващата конкуренция води до по-големи и по-способни модели на по-атрактивни цени, като японският производител не е подобрил капацитета на батериите (имаше само версии с акумулатори Toshiba SCiB – 10,5 kWh и по-бързо- възможност за зареждане).

I-MiEV доведе и до развитието на хибрида на Mitsubishi Outlander PHEV (повече от 200 000 бяха продадени) и се появи в Европа като Peugeot iOn и Citroen C-Zero.

От решаващо значение е, че i-MiEV ускори изследванията и разработките на MMC на EV  и електродвигатели, което доведе директно до пускането на Outlander PHEV през 2013 г. с иновативна хибридна задвижваща система, която комбинира електрически двигатели и бензинов двигател. най-продаваният хибриден автомобил с вграден модул непрекъснато през последните четири години (2015-2018).