Архив

Доставчик тества нов тип технология за батерии за EV

Батериите стават по-мощни и по-бързо се зареждат

2019 г. Батерия за Audi e-tron

2019 г. Батерия за Audi e-tron

Двете най-големи предизвикателства за електрическите автомобили – животът на батерията и времето за зареждане, се свеждат до охлаждане на батерията.

Сега британският доставчик на авточасти Ricardo работи с партньори, за да предложи нов тип охлаждаща технология, за която компанията се надява да позволи на производителите да опаковат повече енергия в батериите на автомобилите и да ги зареждат по-бързо. Технологията, наречена потапящо охлаждане, разчита на покриване на батериите с диелектричен охлаждащ гел, наречен MIVOLT, използван като електрическа изолация в други приложения.

Ако е успешна, технологията може да удължи живота на батерията в електрическите автомобили и да приеме по-високи скорости на тока, докато се зарежда, без да ги прегрява, и потенциално да доведе времето за зареждане до времето, необходимо за зареждане на резервоар за гориво.

Проектът за потапяне i-CoBat има за цел да намали размера и цената на охлаждащите системи, за да позволи на производителите да изграждат по-плътни батерии, без да увеличават натрупването на топлина.

Днешните системи за течно охлаждане разчитат на охлаждащи плочи с помпи за циркулация на етилен гликол или друга охлаждаща течност. Ако се окаже ефективна, технологията за потапяне при охлаждане може да направи батериите по-малко обемисти, тежки системи и по-прости, отколкото тези с въздушно охлаждане, като например в Nissan Leaf, който е по-предразположен към проблеми с батерията, свързани с топлината, отколкото други електрически автомобили.

Nissan акумулатор за електрически автомобили

Nissan акумулатор за електрически автомобили

Nissan, например, е ограничил броя пъти, в които автомобилите могат да се зареждат бързо, за да се предотврати повреда на акумулаторите, което затруднява придвижването на автомобилите при дълги пътувания, и  ще изисква повече от едно или две постоянни бързи заряди, въпреки че колите са оборудвани с портове за бързо зареждане CHAdeMO. (Nissan актуализира  софтуера за автомобилите, за да им позволи по-често да използват бързи зарядни устройства с постоянен ток.)

С по-прости, по-евтини системи за охлаждане, електрическите автомобили биха могли да използват по-големи батерии, които се зареждат по-бързо и издържат по-дълго. Потапящата охлаждаща течност MiVOLT също е биоразградима, за разлика от етилен гликол, който също се използва като охлаждаща течност в повечето горивни двигатели.

Ricardo работи по проекта с британската компания за материали M&I Materials и WMG, производствена дейност на Университета на Уоруик, във Великобритания като част от предизвикателството на британското правителство Faraday Challenge.

Проектът не е първият, който работи върху потапящи системи за охлаждане. Подобен проект стартира в Тайван през 2017 г.

„Мощност, производителност, практичност както и бързи времена на зареждане и цена са ключови фактори за убеждаване на потребителите да изберат EV, а не автомобил с течно гориво, когато след това сменят колата си“, казва Невил Джаксън, главен директор по технологиите и иновациите на Ricardo., „С настоящите клетъчни технологии, термичното управление е от решаващо значение за подобренията в тези области, за да се намали или премахне безпокойството за пробега и да се насърчи приемането от страна на потребителите на електрически автомобили.“