Porsche добавя plug-in хибридна опция към Cayenne coupe
Хибридизирането отговаря на глобалните изисквания за емисии
По europe.autonews.com
Докато Porsche се подготвя да пусне първия си изцяло електрически спортен седан Taycan, автопроизводителят въвежда плъгин хибридни силови двигатели на своя SUV Cayenne Coupe.
Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe ще бъде оборудван с 4,0-литров двоен турбо V-8 бензинов двигател, комбиниран с електродвигател, който заедно ще достави 670 к. с. Cayenne E-Hybrid Coupe комбинира 3,0-литров единичен турбо V-6 бензинов двигател и електродвигател, за да достави 455 к. с.
Всички хибриди на Cayennes са достъпни за поръчка. Цените в Европа започват от 91 684 евро за Cayenne E-Hybrid и 95 968 евро за Cayenne E-Hybrid Coupe.
Twin-turbo плъгинът има само електрически обхват от 40 km, докато V-6 плъгините могат да постигнат 43 km в електрически режим.
Cayenne беше третият най-продаван модел на Porsche в Европа през юни, с продажби от 5 783, според JATO Dynamics, намаление с 25 процента от 7 753 през 2018 г. По-малкият кросоувър на Macan е продаван №1, като нараства с 16 процента до 14 055, последван от спортния автомобил 911, който спадна с 42 процента до 7 388.
Чрез хибридизиране на модела Cayenne, Porsche може да осигури показателите, очаквани от марката, като същевременно отговаря на глобалните стандарти за емисии.
„С хибридния двигател с мощност 670 к. с. Porsche може да усили мощността на Cayenne, без да навреди на емисиите и да покаже инженерството, което винаги е било отличителен белег на Porsche“, заяви Сам Фиорани, вицепрезидент в AutoForecast Solutions.
Cayenne Turbo S E-Hybrid и неговият вариант на купе спринтират от 0 до 100 км в час за 3,8 секунди, до електронно ограничена максимална скорост от 295 км в час.
Електромоторът е разположен между бензиновия двигател и осемстепенната автоматична трансмисия Tiptronic S и е свързан с 14.1-кВтч литиево-йонна батерия, предлагаща 30 процента по-голям енергиен капацитет от батерията, използвана в предишните поколения приставки на хибридни модели Cayenne, каза Porsche.
В стандартната екипировка на двата модела е включено 7,2 кВт бордово зарядно устройство. Обновеното зарядно устройство позволява пълно зареждане на батерията само за 2,4 часа, когато използвате 400-волтова връзка с 16-амперов предпазител. Процесът на зареждане отнема шест часа от конвенционално домашно гнездо с мощност 230 волта и 10 ампера.
Cayenne E-Hybrid Coupe има многопосочни спортни седалки, стъклен панорамен покрив и 20-цолови джанти. Купето може да ускори от 0 до 100 км в час за 62 секунди и може да се похвали с максимална скорост от 253 км в час.
Всички модели носят „Acid Green“ оцветяване около значките си Porsche и върху спирачните им апарати.
Turbo S E-Hybrid Coupe и E-Hybrid Coupe споделят същия дизайн като другите производни на Cayenne Coupe. Но линията на покрива е с 20 мм по-ниска, а широчината на задната следа е увеличена с 18 мм.
За купетата на Cayenne Porsche комбинира фиксиран спойлер над задното стъкло с нов адаптивен заден спойлер под него. Адаптивният спойлер се удължава с 130 мм при скорост 90 км в час или повече, за да подобри аеродинамичната стабилност.