Porsche добавя plug-in хибридна опция към Cayenne coupe

Хибридизирането отговаря на глобалните изисквания за емисии

Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe

Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe

По europe.autonews.com

Докато Porsche се подготвя да пусне първия си изцяло електрически спортен седан Taycan, автопроизводителят въвежда плъгин хибридни силови двигатели на своя SUV Cayenne Coupe.
Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe ще бъде оборудван с 4,0-литров двоен турбо V-8 бензинов двигател, комбиниран с електродвигател, който заедно ще достави 670 к. с. Cayenne E-Hybrid Coupe комбинира 3,0-литров единичен турбо V-6 бензинов двигател и електродвигател, за да достави 455 к. с.

Всички хибриди на Cayennes са достъпни за поръчка. Цените в Европа започват от 91 684 евро за Cayenne E-Hybrid и 95 968 евро за Cayenne E-Hybrid Coupe.

Twin-turbo плъгинът има само електрически обхват от 40 km, докато V-6 плъгините могат да постигнат 43 km в електрически режим.

Cayenne беше третият най-продаван модел на Porsche в Европа през юни, с продажби от 5 783, според JATO Dynamics, намаление с 25 процента от 7 753 през 2018 г. По-малкият кросоувър на Macan е продаван №1, като нараства с 16 процента до 14 055, последван от спортния автомобил 911, който спадна с 42 процента до 7 388.

Чрез хибридизиране на модела Cayenne, Porsche може да осигури показателите, очаквани от марката, като същевременно отговаря на глобалните стандарти за емисии.

„С хибридния двигател с мощност 670 к. с. Porsche може да усили мощността на Cayenne, без да навреди на емисиите и да покаже инженерството, което винаги е било отличителен белег на Porsche“, заяви Сам Фиорани, вицепрезидент в AutoForecast Solutions.

Cayenne Turbo S E-Hybrid и неговият вариант на купе спринтират от 0 до 100 км в час за 3,8 секунди, до електронно ограничена максимална скорост от 295 км в час.

Електромоторът е разположен между бензиновия двигател и осемстепенната автоматична трансмисия Tiptronic S и е свързан с 14.1-кВтч литиево-йонна батерия, предлагаща 30 процента по-голям енергиен капацитет от батерията, използвана в предишните поколения приставки на хибридни модели Cayenne, каза Porsche.

В стандартната екипировка на двата модела е включено 7,2 кВт бордово зарядно устройство. Обновеното зарядно устройство позволява пълно зареждане на батерията само за 2,4 часа, когато използвате 400-волтова връзка с 16-амперов предпазител. Процесът на зареждане отнема шест часа от конвенционално домашно гнездо с мощност 230 волта и 10 ампера.

Cayenne E-Hybrid Coupe има многопосочни спортни седалки, стъклен панорамен покрив и 20-цолови джанти. Купето може да ускори от 0 до 100 км в час за 62 секунди и може да се похвали с максимална скорост от 253 км в час.

Всички модели носят „Acid Green“ оцветяване около значките си Porsche и върху спирачните им апарати.

Turbo S E-Hybrid Coupe и E-Hybrid Coupe споделят същия дизайн като другите производни на Cayenne Coupe. Но линията на покрива е с 20 мм по-ниска, а широчината на задната следа е увеличена с 18 мм.

За купетата на Cayenne Porsche комбинира фиксиран спойлер над задното стъкло с нов адаптивен заден спойлер под него. Адаптивният спойлер се удължава с 130 мм при скорост 90 км в час или повече, за да подобри аеродинамичната стабилност.