Hyundai, Kia – с иновации за времеотварянето на клапана

CVVD ще дебютира т. г. при нов двигател33557_45401_5659

businesskorea.co.kr

Токио – Hyundai и Kia пускат двигателна система, която увеличава мощността и икономията на гориво, давайки свеж живот на традиционното вътрешно горене в ерата на електрификацията.

Новият подход контролира продължителността на отваряне и затваряне на клапана в различни точки на хода на буталото. Hyundai Motor Group нарича настройката непрекъснато променлива продължителност на отваряне на вентила, или CVVD-технология и казва, че е първа в света.

Южнокорейският автомобилен производител твърди, че подходът може да повиши производителността на двигателя с 4% и икономията на гориво с 5%, като в същото време намалява емисиите с 12%.

Технологията идва като състезаваща се при автомобилостроителите, за да даде допълнително живот на двигателите с вътрешно горене, тъй като вече разработват електрифицирани трансмисии от следващо поколение.

Съперници като Mazda Motor Corp., например, разработват нови двигатели с висока компресия.

CVVD на Hyundai ще дебютира тази година в нов двигател с турбокомпресор, планиран за модернизирания седан на Sonata, казва Hyundai. Това ще бъде първият от няколко автомобила Hyundai и Kia, които ще получат новия двигател.

Предстоящият Smartstream G1.6 T-GDi е с вграден четири турбогенератор с мощност 180 к. с. Той също така разполага с рециркулация на отработени газове с ниско налягане за по-нататъшно намаляване на емисиите.

Това става чрез връщане на част от отработените газове в горивната камера и към компресора на турбокомпресора. Рециркулацията му в камерата го охлажда и намалява изхода на азотните оксиди, докато се върти обратно като турбото увеличава ефективността.

Новият двигател постепенно ще замени изходящия Gamma 1.6 T-GDi двигател, каза говорител на Hyundai. Гама се използва във Veloster и Elantra. Това беше и двигателят за турбо версията на Sonata от предишното поколение.

CVVD работи най-добре в двигатели с малък обем, каза говорителят на Hyundai. Компанията планира да внедри технологията в други двигатели, но все още не разкрива подробности.