Model 3 води продажбите на електрически автомобили в Европа
За сметка на това PHEV намаляват
Източник: Tesla
Продажбите на електрически автомобили в Европа продължиха с възходяща тенденция през първата половина на 2019 г., като продажбите на Model 3 предизвикаха увеличение с една трета за същото време през 2018 г., включително с електрически батерии (BEV) и пътнически хибридни (PHEV) и леки търговски превозни средства.
Въпреки коментарите на изпълнителния директор на BMW Клаус Фрьолих през юли, че европейците предпочитат plug-in хибридите и не са толкова запалени по електрическите автомобили с акумулаторни батерии, новите данни от базата данни за продажби EV-Volumes показват 79% увеличение на продажбите на BEV – доказвайки всъщност, че е вярно точно обратното.
Наблюдава се „дълбока промяна“ към продажбите на акумулаторни електрически превозни средства през първата половина на 2019 г. според EV-Volumes, с много бърза класация от различни производители на автомобили, след като Tesla представи своя електрически седан Model 3 за масовия пазар.
Делът на продажбите за BEVs нарасна от малко над половината (51%) през първото полугодие на 2018 г. до над две трети (68%) от целия пазар на електрически превозни средства (259 000 единици), което отразява въвеждането на по-строги WLTP оценки, по-доброто предлагане и избора на BEV модели и промени в политиката и безвъзмездните средства, предназначени да насърчават повече усвояване на BEV.
Продажбите на PHEV от друга страна претърпяха спад от 13% в първата половина на 2019 г. с 12 300 по-малко продадени бройки.
Tesla, както и в САЩ, спечели първото място като най-популярния производител на електрически автомобили, доставяйки 38 000 бройки – 244% увеличение на продажбите, обусловено от продажбите на Model 3, с което BMW излезе на второто си място, благодарение на малък ръст в i3 продажби на електрически и i8 PHEV.
Volkswagen, който отдавна поддържа силен обем продажби благодарение на изцяло електрическия си Golf, пострада най-
много по отношение на обема, губейки 26% от продажбите, докато шофьорите очакват нови подобрения на своите модели – PHEV (които включват Golf GTE и Passat GTE) и в гръмко съобщената изцяло електрическа серия ID.
Hyundai/Kia отбеляза удвояване на продажбите, извеждайки го на трето място, докато Renault отбеляза 44% увеличение на продажбите, което му спечели четвърто място в сравнение с първото полугодие 2018 г.
Докато Daimler също отбеляза значителен спад в продажбите на PHEV, дължими за H2 2019, Jaguar Landrover забеляза почти 1000% скок в продажбите – като се има предвид, че изцяло електрическият SUV I-Pace стана наличен само през април 2018 г., това не е изненада.
По страни, растежът на пазара на EV беше най-забележим в Германия, като най-накрая свали лидера на EV – Норвегия, въпреки липсата на модели на PHEV.
Според EV-Volumes, това до голяма степен се дължи и на Model 3 (5350 от които са продадени в Германия), но също така благодарение на Renault Zoe (5550 бройки, +106%), BMW i3 (4520 бройки, +84%) и Mitsubishi Outlander PHEV (4130 единици, +520%).
Въвеждането на Audi e-tron quattro и Hyundai Kona EV, нито един от които не се предлагаше през първото полугодие на 2018 г., също допринесе за тази победа за Германия, като добави около 1800 бройки от всеки.
Продажбите на EV продължават с възходяща тенденция в повечето други европейски страни с изключение на Обединеното кралство, чието напускане от ЕС неминуемо се приближава и в което се наблюдава намаление на субсидиите с PHEV, които вече не се покриват, а EV субсидиите намаляват с 1000 лири (800$ приблизително преобразувани).
За да не бъде елиминирана от Германия, Норвегия все още е лидер по отношение на общия дял на автомобилния пазар, като анализ на BEV срещу PHEV от държава в държава показва скандинавския дял EV с 47% и 73% увеличение в BEV срещу PHEV.