Volkswagen разкри ID.3,
Първата на марката „електрическа кола за масите“
На автомобилното изложение във Франкфурт през 2019 г. Volkswagen представя окончателната версия на първия си достъпен електромобил с дълъг обхват – ID.3. Влизайки при „под 30 000 евро“ (около 33 180 долара в момента), ID.3 ще се предлага в три варианта, които предлагат между около 205 и 340 мили пробег. Предвижда се EV да бъде представен в средата на 2020 г.
Това, което рекламира VW от под 30 000 евро, се прилага за базовия модел на ID.3, който има 45 kWh батерия и предлага 330 километра обхват. Компанията отказа да предостави информация за цените на двата варианта с по-голям капацитет на автомобила, които ще включват 58 kWh и 77 kWh батерии, и съответно ще предлагат около 420 и 550 километра на зареждане.
VW казва, че основната версия на ID.3 ще зарежда само до 50 kW, а собствениците, които искат да зареждат по-бързо (до 100 kW), ще трябва да плащат допълнително; 100 kW зареждането ще бъде стандартно при средния диапазон 58 kWh, докато още по-бързото зареждане от 125 kW ще бъде налично в ID.3 от най-високия клас. Компанията предлага и осемгодишна/160 000 километра гаранция за батерията на ID.3.
ID.3, който наподобява популярния хечбек на немския автомобилен производител, има потенциал да бъде много важен автомобил за VW. Това ще бъде първото превозно средство, изградено на новата модулна изцяло електрическа платформа на компанията, която ще даде основа на десетки автомобили и джипове, които чакат.
ID.3 е и първата в редица автомобили с означение „ID“, много от които вече видяхме в концептуална форма. През следващите няколко години VW ще пусне кросоувър SUV (ID Crozz), седан (ID Vizzion), по-голям SUV (ID Roomzz) и ще рестартира своя емблематичен микробус и бъги, като изцяло електрически превозни средства ( ID Buzz и ID Buggy, съответно).
Докато ID.3 може да прилича на актуализиран Golf отвън, VW казва, че ще бъде далеч по-просторен отвътре. Чрез премахване на двигателя с вътрешно горене, поставяне на електродвигателя точно на задната ос и поставяне на батериите в пода на автомобила, автомобилният производител е в състояние да разшири кабината напред, като по този начин ще освободи по-рано недостъпно място.
В тази по-просторна кабина шофьорите и пътниците ще намерят интериор, който е по-високотехнологичен от това, което VW предлага в момента на по-ниски ценови точки. Централният фокус е нов 10-инчов сензорен екран в средата на таблото за управление на ID.3. Но VW също предлага чувствителни на докосване бутони в цялата кабина. Всъщност единствените неща, които се управляват чрез физически бутони, казва VW, са прозорците и светлините за опасност.
Някои други високотехнологични възможности включват опционален хед-ъп дисплей, който прожектира информация върху предното стъкло на ID.3 и гласово активирани контроли, които могат да бъдат задействани.