Новото Renault Zoe: повече мощност, пробег и опции за зареждане

Най-продаваната електрическа кола на много пазари преди въвеждането на Model 3New-ZOE_055-copy

Renault е модернизирал новото ZOE с по-добър пробег, мощност и опции за зареждане, плюс редица други промени.

Предишната версия на Renault ZOE, известна като ZOE Z.E. 40, беше пусната през 2016 г. Този автомобил се продаваше като топъл хляб в Европа, като са продадени над 250 000 ZOE. Популярността на автомобила нарасна бързо, като дълги години показва около 50% ръст на продажбите на годишна база.

В крайна сметка ZOE се превърна в най-продаваната електрическа кола на много пазари преди въвеждането на Model 3 по-рано тази година. И дори след въвеждането на Model 3, ZOE държеше впечатляващ пазарен дял.

Но сега, три години по-късно, ZOE започва да показва възрастта си. За щастие обаче Renault се завърна, като актуализира ZOE, надграждайки модела със своя 10-годишен опит на пазара на електрически автомобили.

Новият ZOE се предлага с редица актуализации и ъпгрейди, но въпреки това е успял да поддържа същата цена. На повечето пазари колата струва около 23 000 евро без батерията (която клиентите могат да я изплащат месечно) или около 30 000 евро с батерията, въпреки че цената варира малко в зависимост от страната.

New-ZOE_061-copyОсновните актуализации на New ZOE включват по-мощен двигател, увеличен пробег и ново зареждане с CCS.

Моторът е увеличен от 80 кВт на 100 кВт, въпреки че се стига до мощност от 106 до 110 кВт, когато се натисне педала към пода.

Благодарение на новата батерия на ZOE от 52 кВтч, която е ъпгрейд спрямо предишната батерия с мощност от 41 кВтч, обхватът по WLTP е 395 км.

Тази батерия с по-голям капацитет всъщност се побира в същия корпус като предишната и по този начин не заема допълнително място в колата. Батерията все още е с въздушно охлаждане, но това не е пасивно въздушно охлаждане като на Nissan Leaf. Новият ZOE използва климатичната система на автомобила, за да издухва хладен въздух над акумулатора и да изсмуква топлина. По-големият пакет батерии означава и по-малко натоварване на батерията в сравнение с предишните по-малки батерии по време на ежедневното шофиране.

А с нова, по-голяма батерия тази година идва ново зареждане под формата на CCS (Комбинирана система за зареждане). Захранващата мощност на променлив ток остава впечатляващите 22 кВтч, докато колата е снабдена с нова система за зареждане с постоянен ток от 50 кВт.

Може да се направи 0-80% заряд за около 30 минути със зарядно устройство от 100 кВт. Същото това зареждане с 0-80% ще отнеме малко повече от час сега със зарядното устройство с мощност 50 кВт, но броят на хората, които ежедневно разчитат на бързо зареждане с постоянен ток, е малък. Повечето хора ще могат да зареждат у дома или да използват обществени зарядни устройства с мощност 22 кВт, за да продължат да зареждат бързо в сравнение с други автомобили. Model 3 разполага само с половината от скоростта на зареждане на променлив ток на новия ZOE, който идва с 11 кВт.

Като се има предвид, че New ZOE е позициониран като крайградски автомобил, да можеш да добавиш 120 км пробег за един час на 22 кВт обществена станция за зареждане е доста впечатляващо.

Новият ZOE също получава актуализирано 100% LED осветление в цялата кола. Предната светлина за мъгла равномерно завива с колата, по посока на завоите.

Интериорът също получава някои интересни нови промени. Отпред имаме нов централен дисплей, наличен в 7-инчов или 9.3-инчов екран. GPS навигацията изглежда страхотно на цял екран, но можете също да я ползвате на половин екран, за да запазите достъп до друга информация или контроли в долната половина на екрана.

А клъстерът с инструменти получава красив нов 10-инчов екран за показване на навигация, данни за шофиране, енергийна ефективност или други неща, избираеми от потребителите.

Дори тапицерията получава интересен ъпгрейд тази година с рециклирани материали и изненадващо мека и удобна материя.