Архив

Модулната платформа за електрическо задвижване на Volkswagen

Включва най-важните елементи, върху които марките на Групата могат да надграждатVolkswagen launches ELECTRIC FOR ALL campaign

Източник: официален сайт на Volkswagen

През 2019 г. Volkswagen AG ще направи още една стъпка в своето пътуване към серийната електрическа мобилност. С модулната платформа за електрическо задвижване или MEB, марките на групата ще имат съвместна платформа за електрически превозни средства за първи път – и ще поставят основата за производството на електрически превозни средства в обемния сегмент.

Първият модел, базиран на MEB, ще бъде компактният Volkswagen I.D. Базовата версия на новия автомобил няма да струва повече от сравнително оборудван автомобил с горивен двигател с DSG трансмисия. Серийното производство се планира да започне в края на 2019 г. Но това едва ли е всичко – до 2022 г. четирите марки марки Volkswagen, Audi, SEAT и ŠKODA планират да произвеждат 27 модела MEB – и предлагат богат избор в процеса.

Клиентът ще може да избира електрически превозни средства за различни начини на използване. Това е достатъчно основание, за да разгледаме по-отблизо MEB, модулната платформа за електрическо задвижване:

MEBЗа какво става въпрос? Как изглежда „архитектурата“ на новата система? Кои инфраструктурни мерки ще допълнят MEB? Кои ползи ще получат клиентите на автопарка?

Като начин да предложи електромобилност на всички в бъдеще, Volkswagen разработи модулната плаформа за електрическо задвижване (MEB), платформа, която допълва предишния модулен напречен инструментариум (MQB). MEB включва най-важните елементи, върху които марките на Групата могат да надграждат. Първият обемен модел, базиран на MEB, ще бъде представен от марката Volkswagen: Външните размери на новия I.D. са базирани на най-продавания Golf compact. Но с помощта на новата архитектура на MEB и наскоро проектираните компоненти, автомобилът ще използва забележително интериорна концепция, която всъщност бихте очаквали да намерите в клас Passat. Ключът към това подобрение е новозамисленото шаси, използвано в I.D.

При създаването на това шаси инженерите успяха да изхвърлят двигателя с течно гориво и трансмисията. След това lineupпоставиха електродвигателя в задната част на автомобила и преместиха предните седалки напред, решение, което създаде повече място за пътниците и багажа им. Шофьорите имат и по-добър поглед на пътя, тъй като разработчиците повишиха пространството на пода, за да направят място за пакета с батерии. Положителен ефект от това е повдигнатата позиция на седене, която дава на водача по-добър всеобхватен изглед на трафика. Друго предимство се създава от позицията на средното разполагане на блока за съхранение на енергия между осите. Това решение оптимално разпределя теглото на автомобила върху предния и задния мост – и създава положително управление на пътя в процеса.

Volkswagen използва литиево-йонни клетки, които са интегрирани в акумулаторната система на I.D. в завода на компанията в Брауншвайг, Германия. Разработката на системата за управление на батерията се извършва единствено от самата компания. Мястото с дългогодишна традиция вече изгражда батериите за e-up !, e-Golf и plug-in-hybrid Passat GTE. Заводът също е специалист по батерии и опаковки с широкообхватно ноу-хау за енергийна електроника, климатичен контрол и софтуерно управление. В момента централата се разширява, така че да може да произвежда до половин милион акумулаторни системи годишно.

Батерията на I.D. се основава на модул, който може да поеме различен брой клетки в зависимост от желаното ниво на мощност. Базовата версия ще има капацитет от 45 киловатчаса и ще има WLTP-пробег до 330 километра. Ако е необходим по-голям обхват, клиентът може да поръча такъв, който се простира до 550 километра. Между другото ново проектираната батерия на I.D., например, ще има повишена енергийна плътност, повече от сравним e-Golf. В резултат на това той може да достави повече мощност благодарение на намаленото тегло – и да улесни увеличените нива на километри.

Volkswagen Showcar I.D. I.D. ? die Revolution. Der erste Volkswagen auf der vˆllig neuen Elektrofahrzeug-Plattform. Der erste Volkswagen, der f¸r das automatisierte Fahren vorbereitet ist.Едно от предизвикателствата, пред които е изправена електронната мобилност, е инфраструктурата за зареждане. Мрежата от електрически бензиностанции непрекъснато се разширява. Германия имаше повече от 16 100 обществени и полу-публични таксуващи пункта в началото на 2019 г., показва проучване на Германската асоциация за енергийна и водна политика. Всеки 10-и такъв пункт е станция за бързо зареждане. По-нататъшното системно разширяване на инфраструктурата за таксуване е решаващ фактор за успех за старта на ерата на електронната мобилност.

Оператор, който се е специализирал в зареждане с мощност до 125 киловата – и дори иска да предложи станции с мощност 350 кВт – е съвместно предприятие, наречено IONITY. Това е инициатива, която включва не само Volkswagen, но и други големи производители на автомобили като BMW, Daimler и Ford. Целта е изграждането на станции в цялата мрежа на магистралите, в идеалния случай на бензиностанции, зони за почивка и туристически центрове. Максималното разстояние между пунктовете за зареждане не трябва да надвишава 120 километра – а шофьорите трябва да се нуждаят от не повече от 30 минути, за да заредят своите превозни средства (за около 80 процента от общия капацитет).

В своето собствено проучване Volkswagen разгледа по-отблизо сценария за средно използване – само 5 процента от активността на зареждане е извършена по магистрали. Петдесет процента от таксуването се извършва у дома, 20 процента на работа и 25 процента на обществени места. Поради тази причина компанията предлага собствено решение за таксуване на I.D. – или цялото I.D. семейство: Устройство, наречено wallbox, ще се предлага в две версии и може да изпълнява 70 процента от зареждащата активност.

Скоро ще може да се зарежда електрическо превозно средство, както да се зарежда с гориво. Прототипът на зарядна станция Volkswagen_I.D._concept_family-Large-7737-e1531939866114с мощност на зареждане до 450 кВт беше представен в края на 2018 г. в Йеттинген-Шеппах, град близо до А8 между Улм и Аугсбург.

Изследователско превозно средство Porsche с нетен капацитет на батерията около 90 kWh постигна мощност на зареждане над 400 kW при тестове. Вече се предлага безплатно за използване, новата зарядна станция е подходяща за електрически модели от всички марки, които използват глобално популярната комбинирана система за зареждане (CCS) във вариант 2, който е предпочитан в Европа.

Volkswagen ще стане един от първите производители на автомобили, които ще предлагат автомобили с конвенционално задвижване като Polo, Golf, T-Roc, Passat, Tiguan и Arteon, наред с изцяло електрическите модели като I.D. семейство на самостоятелна основа. В MEB, система, проектирана изключително за електрически превозни средства , междуосието може да се удължи и да се намалят надвесите на тялото, което води до по-динамични пропорции. Дизайнерите използваха това като своя основа, за да създадат самостоятелен дизайн ДНК за новите превозни средства с нулеви емисии. По-голямото междуосие създава много по-големи и по-гъвкави интериори за превозни средства.

Повечето места на Групата в Германия работят за разработването и производството на първите електрически автомобили, базирани на MEB, включително Брауншвайг, Залцгитер и Касел като места на компонентите на Volkswagen Group. Само тези три централи ще получат 1,3 милиарда евро от общо 6 милиарда евро, които компанията планира да инвестира в електромобилност – в Брауншвайг, Залцгитер, Касел, Цвикау и Дрезден, Емдън и Хановер, във Волфсбург.