Архив

Дванадесето поколение на иконата Toyota Corolla

За  пръв път Corolla хибридNew Toyota Corolla

По „Тойота Балканс“

Прицелвайки се в сърцето на С-сегмента в Европа, новите хечбек, Touring Sports и седан са динамични и стилни автомобили, които отговарят на всички изисквания за всекидневието и за разнообразни задачи през уикенда, докато комбинират удоволствието от шофирането при всякакви пътни условия с успокояващото придвижване и ниските експлоатационни разходи, уникални за самозарядната хибридна технология на Toyota.

Моделът е разработен върху новата платформа Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C, която не само му дава превъзходно пътно поведение и повече сигурност, но и осигурява на дизайнерите на Toyota свободата да придадат на всеки вид купе индивидуален облик.

Новото моделно семейство на Corolla има широка, ниска стойка за по-динамичен дизайн, който се различава при спортния и компактен хечбек, елегантния и многофункционален Touring Sports и изтънчения и престижен седан повече от когато и да било.

Моделното семейство на новата Corolla допълнително разширява хибридната гама на марката. Хечбекът и Touring Sports са първите модели, които предлагат два вида самозарядни хибридни задвижвания – усъвършенстван 1,8-литров двигател със 122 к. с. и изцяло нов 2-литров двигател, генериращ 180 к. с.– това маркира дебюта на Двойна хибридна стратегия при Toyota.

2020-toyota-corolla-sedanЗа първи път седанът е достъпен като 1,8-литров самозаряден хибрид.

Следвайки продължителното фокусиране на марката върху самозарядната хибридна технология, изцяло новата Corolla има един-единствен конвенционален двигател: 1,2-литров турбобензинов със 114 к. с. при Хечбека и Touring Sports и 1,6-литров със 132 к. с. при седана.

Всички нови автомобили, базирани на платформата TNGA, поставят приоритет върху найвисоките стандарти за активна и пасивна безопасност. Гамата на новата Corolla е създадена, за да отговори на взискателните стандарти на независимите програми за краштестове и да осигури по-високи нива на безопасност посредством усъвършенстваните функции и системи на най-новата технология Toyota Safety Sense.

Бел. автора:

Toyota Corolla е един от емблематичните компактни и субкомпактни модели в автомобилната гама на  Toyota. Няколко години след премиерата си през 1966 година, Toyota Corolla се превръща в най-продавания автомобилен модел в света, като през 1974 завоюва тази позиция. През 1997 година Corolla става официално най-продавания автомобил в света като изпреварва конкурента Vokswagen Beetle. През юли 2013 година Toyota Corolla прехвърля с общите продажби на 11-те си800px-Toyota_Corolla_First-generation_001 поколения 40 милиона произведени автомобила. Името на модела се вярва, че означава „корона от цветя“.

Първото поколение на  (E10; 1966 – 1970) е представено през октомври 1966 година. Тацуо Хасегва главен инженер на проекта решава да заложи на автомобил, който да предлага спортно усещане и като визия и като управление. За първи път в японски автомобил се внедрява иновации като MacPherson окачване, 4 степенна трансмисия и светлина за задна скорост.

Първото поколение Corolla e със задно задвижване, 64 к.с. и кубатура от 1077 см3. Поколението прави препратка към древногръцката и римската митология с наименованията на цветовете си: афродитено бяло, зевсово синьо, аполоново червено, нептунов тюркоаз и др.