Авто шоуто в Токио търси нови вълнения
Целта е за пръв път да се привлекат над 1 млн посетители
TOKYO – Glitzy girl J-pop групи, турнири, състезания с дронове, плаващи демонстрации и дори крос-дресинг на знаменитост. Япония се стреми да осуети низходящата спирала на глобалните автошопове, като направи свое собствено водещо събитие.
Наистина, този месец автомобилното изложение в Токио се очертава като един вид автомобилен Дисниленд.
„Искаме да осигурим тематичен парк за цялото семейство“, каза Акио Тойода, президент на Toyota Motor Corp., който също е председател на организатора на шоуто, Японската асоциация на автомобилните производители. „Този фестивал трябва да разшири обхвата.“
Докато други експозиции на автомобили намаляват през годините, Тойода иска да увеличи посещаемостта в Токио до над 1 милион за първи път от години.
Това е като хазартна игра върху нова концепция в епоха, в която автосалоните от Детройт до Франкфурт се борят с намаляващ ентусиазъм сред потребителите и изложителите. Детройт ще се опита да обърне ефекта, като проведе шоуто си през 2020 г. през юни, а не в студения януари.
Тойода, като фронтмен на индустриалното лоби на тази страна, както и най-големият й производител на автомобили, е фокусиран върху запалването на любовта към автомобилите в Япония, световния номер 3 на автомобилния пазар.
Тойода каза, че Токио трябва да се промени или да избледнее. Той посочи тенденцията на автомобилните производители да се съберат на автосалона в Детройт вместо на CES в Лас Вегас.
Асоциацията JAMA наруши традицията си да избира ръководители от голямата тройка на нацията – Toyota, Nissan и Honda – за двегодишни ротации като председател. Обяви на 26 септември, че Тойода, председател от 2018 г., ще остане до 2022 г.
Споразумението позволява на Toyota Motor Corp. да поддържа президента си и в центъра по време на летните олимпийски игри 2020 тук. Toyota е основен спонсор на игрите и очаква да ги използва като глобална витрина за своите технологии и продукти.
Посещението на двугодишното събитие намалява бързо – от 902 000 посетители през 2013 г. на 813 500 през 2015 г. на 771 000 през 2017 г.
Тази година целта от над 1 милион платени посетители е забележително 30% увеличение. И няколко фактора правят предизвикателството още по-трудно през 2019 г.
Първо, половината от традиционния изложбен център на шоуто – Tokyo Big Sight на брега на столицата – е в процес на изграждане, като е превърнат и в международен медиен център за олимпиадата през следващата година. Това означава, че залите за Toyota, Subaru и Daihatsu са на около половин мили една от друга. Автобусите ще транспортират посетители между изложителите.
Също така международното участие е ограничено. Единствените големи световни марки, които участват са Mercedes-Benz, Smart, Renault и Alpine. Участието на Renault и Alpine може да покаже солидарност с техните японски съдружници от алианса, Nissan и Mitsubishi.
Липсата на екзотични чужди марки със сигурност ще намали силата на на шоуто.
Екипът на Тойода обаче мисли извън рамките. По този начин, новосъздаденото автошоу в Токио ще се опита да примами масите с всякакви необходими средства – дори ако това означава, че ще излезе далеч от това да излага колите на показ.
Междувременно турнир ще позволи на състезателите да изпробват уменията си за дигитално шофиране в „Gran Turismo Sport“. Ще бъде показана и друга нова прищявка – състезания с въздушни дронове.
Бъдещата зона на експо ще представи предстоящия лунен ровер на Toyota и „летяща кола“ от японския електронен гигант NEC Corp. Ще бъде представен хуманоидният баскетболен робот на Toyota CUE3. Той използва изкуствен интелект.