Mazda започва електрификация с кросоувъра MX-30

Доставките на електромобила ще започнат в Европа догодинаMazda MX-30 web b

Източник: autonews.com

TOKYO – Първото електрическо превозно средство на Mazda за масово производство ще бъде компактен кросоувър, наречен MX-30, който получава отварящи се една срещу друга врати и решетка.

Конусната задна част на MX-30 излъчва спортност, която отдава почит на поредицата MX, запазена и за спортното купе MX-5.

Доставките на електромобила ще започнат в Европа догодина. Според съобщения в медиите колата може да стартира в САЩ през 2021 г., въпреки че Mazda не спомена продажбите в САЩ.

Изпълнителният директор на Mazda Акира Марумото разкри колата на автосалона в Токио.

На автомобила липсва централен стълб между предните и задните врати, които се отварят една срещу друга. Задните врати са само с половинка, подобно на тези в преустановената спортна кола RX-8.

От Mazda казаха: „Приемането на подобни врати не само подобрява функционалността, но отваря широка гама от нови и творчески приложения за MX-30.“

Стайлингът на каросерията MX-30 отразява линиите на компактния кросоувър CX-30, но линията на покрива приема по-наклонен силует за активно усещане и аеродинамично представяне.

Под капака MX-30 получава нов задвижващ агрегат Skyactiv, който Mazda означава като e-Skyactiv. Работи на 35,5-кВтч литиево-йонна призматична батерия.

Преди това Mazda заяви, че моторът доставя 105 киловата мощност с максимален въртящ момент от 265 нютон-метра.

Вътре в кабината Mazda ползва коркови инкрустации за детайли. Това е интересно връщане към корените на Mazda като производител на корк, когато компанията е основана през 1920 г. като Toyo Cork Kogyo, което е малко известно.

Mazda е проектирала самия автомобил отделно от съвместната разработка, която Mazda прави като част от консорциума, ръководен от Toyota с електрически превозни средства. Сформирана през 2017 г., тази група сега включва и Subaru, Suzuki и доставчика на Toyota – Denso.

Mazda заяви, че предстоящото му EV ще се появи в две форми.

Единият вариант ще бъде чисто електрически, другият с разширител на обхвата. Чистият EV ще е насочен към пазари като Япония, Европа и Китай, където EV може да има по-малък пробег.

Но разширителят на пробега се счита за необходим за Северна Америка и други пазари, където ежедневните шофирания са много по-дълги.

Очаква се удължителят на обхвата да се захранва от малък ванкелов двигател.

Mazda заяви миналата година, че ще внедри някаква форма на електрификация във всички превозни средства до 2030 г.

Чистите EV и с удължители на обхвата ще съставляват 5 процента от гамата на Mazda тогава. Останалото ще бъдат двигатели с горене, сдвоени с някаква форма на електрификация, включително меки, стандартни или плъгин хибридни настройки.