Архив

Продажбите на електромобили нараснаха с 93,8% в Европа през 2019 г.

Само в България, Естония и Словакия, миналата година бяха по-малко

Peugeot e-208

Peugeot e-208

По elperiodico.com/es

  • Въпреки цифрата, пазарният дял на чисто електрическите автомобили е само 1.9% в сравнение с общия пазар от 15.3 милиона бройки
  • Пазарният дял на алтернативните задвижващи превозни средства, включително не-щепселни и газови, електрически и хибридни приставки, е 13.2%

Регистрациите на електрически автомобили нараснаха с 93,8% на пазарите на Европейския съюз (ЕС) през 2019 г., достигайки, според Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), 290 923 броя, благодарение на значителното увеличение на големите пазари като Обединеното кралство (+ 144%) или Италия (+ 113,3%), както и ръстът в 24 от 27-те държави от ЕС.

Само в три страни, България (-6.7%), Естония (-5.9%) и Словакия (-43.7%), миналата година бяха записани по-малко чисти електрически. Независимо от това, общият брой продадени електрически автомобили през 2019 г. представлява едва 1.9% от 15.3 милиона автомобила, продадени в ЕС. Ако се вземат предвид всички електрифицирани превозни средства, като се добавят приставките хибриди и конвенционалните хибриди, пазарният дял нараства до 11,5%, 13,2%, ако се добавят хибридни газови и водородни превозни средства.

Общо 17,103 plug-in хибриди (PHEV) са регистрирани през 2019 г., 13,9% повече в сравнение с 2018 г. Очаква се тази цифра да бъде значително по-висока през 2020 г. преди появата на много такива превозни средства на пазара. Наред с други, фирми като Peugeot, Seat или Renault, планират да пуснат автомобили PHEV през 2020 г.

От друга страна, продажбите на конвенционални хибридни превозни средства (HEV), тоест без прикачване, нараснаха с 49,5% до 891,209 бройки, почти с 300 000 повече в сравнение с предходната година. Австрия води промоциите със 100,9% увеличение, следвана от Германия (+ 96,2%) и Румъния (+ 94,2%). Само в Дания закупиха по-малко HEV през 2019 г. в сравнение с 2018 г. (-8.3%).

Seat Tarraco PHEV

Seat Tarraco PHEV

И накрая, 255 959 газови превозни средства, или пропан-бутан, и водород, са били регистрирани през цялата година, 11,6% повече в сравнение с 2018 г. На пазари като Унгария продажбите са спаднали със 74%, докато в Естония те са се увеличили със 7 766 , 7% преминават от девет бройки през 2018 г. на 708 през 2019 г. В Испания има увеличение на всички видове превозни средства, 67,9% повече в електрически, 27,5% повече в PHEV, 43,4% в HEV и 20,9% в газови и водородни хибриди.

Както обикновено, дизелът продължава свободно падане в Европа. След като регистрира в Испания най-лошия пазарен дял от 1994 г. насам, в ЕС продажбите му бяха намалени с 13,9% през 2019 г. до 4 650 558 бройки. Напротив, както стана с електрическите, само на три пазара от 27-те пазари се увеличиха регистрациите. В Германия, най-големият пазар в Европа, те направиха това с 3,7%, докато в Литва и Латвия те се увеличиха съответно с 4,3% и 2,2%. В Испания  паднаха с 25,9%, докато в Холандия с 42,4%.

В същото време продажбите на бензиновите автомобили нараснаха с клиенти, които се отказаха от дизела. Общо са регистрирани 8 964 034 единици автомобили с бензин, почти двойно повече от дизела и с 5,2% повече в сравнение с 2018 г. На всички пазари бензинът се е повишил с изключение на Австрия (-4%), Чешката република (-0,8%), Естония (-1,1%), Финландия (-7,3%), Германия (-0,3%), Ирландия (-1,8%), Холандия (-5,3) %) и Швеция (-1,1%).