В Европа – вече по-ниски прогнози за продажби и производство
След отмяната на Женева, други събития също са отменени или отложени
REUTERS
Автомобилният пазар в Европа започна да усеща пика от избухването на коронавирус, тъй като търговските центрове се затвориха, фабриките обявиха препятствия, а анализаторите намалиха прогнозите за продажбите и производството.
Автомобилните производители отменяха пътувания и събития и насърчаваха служителите да работят от вкъщи.
В Италия, центърът на огнището в Европа, продажбите паднаха с 8,8 процента през февруари. В най-засегнатите региони продажбите са спаднали с 35 процента в провинция Лоди и 23 процента в Кремона. Продажбите в района на Милано намаляват с 17 процента.
През първите две седмици на март регистрациите на нови превозни средства в Италия са с около 20 процента под същия период на миналата година, заявиха отраслови източници пред Automotive News Europe. Грубо 26 000 превозни средства са регистрирани до 12 март, в сравнение с над 32 700 за същия период на миналата година, посочват източниците.
Италианската асоциация за внос UNRAE прогнозира, че годишните продажби могат да паднат с 20 процента. IHS Markit прогнозира спад от 14 процента в продажбите на лекотоварни автомобили в Италия. Продажбите през 2019 г. нараснаха с 0,9 процента до 1,91 милиона.
Fiat Chrysler Automobiles заяви миналата седмица, че временно спира производството в четири от италианските си фабрики. Lamborghini затвори единствената си фабрика, близо до Болоня, на 13 март и ще я отвори отново на 25 март. Ferrari заяви, че е намалила работната си сила, но все още не очаква производството да бъде прекъснато.
Испанската марка на VW, Seat, обмисля временни съкращения във фабриката си близо до Барселона. PSA Group заяви, че засилва предпазните мерки във фабриката си в Мълхаус, Франция, след като служители показват положителни резултати. Renault каза, че моли служители, които могат да работят от вкъщи, да го направят.
Аналитичната фирма ISI Evercore преразгледа прогнозата си за продажби в Европа до спад от 5 до 8 процента за годината, от спад от 3 до 5 процента. Продажбите през 2019 г. бяха 15,3 милиона.
Прогнозите на LMC Automotive заявиха, че европейските продажби могат да паднат с 4 процента и също така преразгледаха прогнозата си за глобалните продажби на лекотоварни автомобили с 4 процента през тази година, или с 3,7 милиона автомобила, до 86,4 милиона, най-ниското ниво от 2013 г. насам. LMC добави, че Прекъсванията във веригата на доставки, свързани с вируса, могат да увеличат производствените разходи.
Автомобилните производители също се притесняват от прекъсвания на веригата за доставки от Китай и от Европа. Pirelli заяви, че намалява производството в завода си в Торино, а производителят на спирачки Brembo предупреди за сривовете в Северна Италия.
Стюарт Роули, президент на Ford of Europe, заяви пред Automotive News Europe, че затварянето на граници в Европа може да има незабавен ефект върху производството.
След отмяната на автосалона в Женева този месец, други големи събития също са отменени или отложени. Сред тях са най-голямата европейска дилърска сбирка, Денят на автомобилните дилъри във Верона, Италия, която беше преместена на 15-17 септември от 19-21 май, и Световният конгрес за мобилност в Есторил, Португалия, се премести на 19-20 октомври. от 5-6 май.
Редица автомобилни производители обявиха, че конференциите за финансови резултати ще бъдат само в интернет, включително VW Group, марка VW, Audi, Porsche и BMW. И Daimler AG отложи годишното си събрание на акционерите, което беше насрочено за 1 април.