Архив

Bosch и Continental спират производството си в Европа

Затварят производства и други европейски доставчици

Логото на Bosch на Robert Bosch GmbH на изложбен щанд в Берлин по време на IFA International Consumer Electronics Show , Bloomberg

Логото на Bosch на Robert Bosch GmbH на изложбен щанд в Берлин
по време на IFA International Consumer Electronics Show , Bloomberg

Европейските доставчици започват да спират производството, тъй като търсенето от производителите на автомобили е намалено, поради закриването на фабрики, свързано с огнището на коронавирус.

По-рано тази седмица повечето големи доставчици заявиха, че поддържат предприятията си отворени, но остават в тесен контакт със своите клиенти и предприемат допълнителни здравни мерки.

В сряда следобед обаче, както Bosch, така и Continental, двата най-големи доставчици в Европа, заявиха, че част или цялото им собствено производство ще бъде временно спряно в отговор на намаленото търсене, затрудненията във веригата за доставки и за защита на безопасността на техните служители.

Bosch със седалище в Щутгарт, Германия, заяви, че ще преустанови работата или ще намали производството във фабриките си във Франция, Италия и Испания.

Continental със седалище в Хановер, Германия, заяви, че ще спре производството във фабриките си, без да дава подробности за това кога и къде ще се случи това.

Omnium, който прави пластмасови панели за каросерии и горивни системи, също заяви, че ще спре производството временно. Производителите на гуми Pirelli и Michelin също са спрели производството в някои фабрики, както и Brembo, италианският производител на спирачки.

Някои доставчици биха могли да продължат да произвеждат компоненти на ограничена основа за пазари, които все още не са затруднени от ограниченията за движение или търговия. А производството на автомобили в Китай изглежда започва отново.

Вирусът също накара някои доставчици да забавят годишните си събрания на акционерите. Производителят на лагери Schaeffler заяви в сряда, че годишното му събиране в Нюрнберг, насрочено за 17 април, ще бъде отложено за бъдеща дата. Continental отложи събранието на акционерите, първоначално определено за 30 април.

Actia, френски доставчик с 3800 работници, който прави автомобилни и телекомуникационни платки, заяви, че ще спре работа на обект близо до Тулуза.

MTA, италиански доставчик със седалище в Кодоньо, центърът на огнището на коронавирус в Италия, беше една от първите компании, които излъчиха тревога за ефекта на епидемията върху автомобилната верига на доставки.

Вирусът взе и живота на Умберто Фалкети, 86-годишният син на основателя на компанията и нейния дългогодишен председател.