Архив

Задвижването на четирите колела датира от 1908 г.

Как една случка води до една гениална идея

Автомобилът Badger със задвижване на четирите колела.

Автомобилът Badger със задвижване на четирите колела.

По неиздадената книга на автора на сайта „Автомобилът – вчера, днес и утре“

Когато камионът на Ото Зачов се плъзнал в дерето на Уисконсин в началото на 1906 г., той и зет му Уилям Бесердич решили, че единственият начин да го извадят е да тръгне на заден ход.

Но докато наблюдавал как две гуми се въртят, а другите две колела не вършат нищо, на Зачов му хрумнала идея: трябва да се накарат всичките четири колела да се движат наведнъж.

До 1908 г. Зачов, ковач и търговец на автомобили в Клинтънвил, Уисконсинг, направил лек автомобил, задвижван както от предните, така и от задните колела, осигурявайки много по-добро сцепление по стръмни и кални селски пътища. След като направили няколко леки автомобила, той и Бесердич започнали да правят камиони, използвайки същия принцип.
Докато голяма част от инженерните работи се извършват през 1907 г., на 24 март 1908 г. те получават американски патент № 882,986 за система за задвижване на четирите колела.

През 1912 г. те създават Badger Four Wheel Drive Automobile Co., и започват производството на Model B. Задвижван е от четирицилиндров двигател Wisconsin с 56 к. с.

През 1914 г., с началото на Първата световна война, те продават 50 камиона на Великобритания. След като САЩ влизат във войната, те продават 3750 на американската армия.

Зачов и Бесердич продължили да подобряват дизайна на системата и макар да се оказва успешна, те се борили да осигурят адекватно финансиране, за да продължат производството. През 1917 г. Търговската камара в Ошкош, Уискон, предлага помощ, ако се преместят в града и създадат нова компания. Бизнесът става известен като Oshkosh Motor Truck Co.

Днес Oshkosh произвежда специализирани камиони за противопожарни служби и военни, както и оборудването.