Архив

Volkswagen губи по $2,2 милиарда седмично

Групата не вижда необходимостта от използване на държавна помощ

Херберт Диес/Bloomberg

Херберт Диес/Bloomberg

Reuters

ФРАНКФУРТ – Volkswagen Group може да се наложи да съкрати работни места, ако пандемията на коронавируса не бъде поставена под контрол, тъй като производителят все още харчи около 2 милиарда евро (2,2 милиарда долара) седмично, заяви изпълнителният директор Херберт Диес пред германския телевизионен канал ZDF.

VW не прави никакви продажби извън Китай и търси начини да възобнови производството на друго място, което не би застрашило персонала му, каза Диес пред токшоуто на Маркус Ланз.

„Ние не правим продажби или приходи извън Китай“, каза Диес и добави, че VW все още трябва да покрива високо ниво на фиксирани разходи от „около 2 милиарда евро седмично“.

„Трябва да преосмислим производството. Все още нямаме дисциплината, която имахме в Китай на нашите немски места“, каза той. „Само ако ние, като Китай, Корея или други азиатски държави, вземем проблема под контрол, тогава имаме шанс да преминем кризата без загуба на работни места. Това изисква много рязка намеса“, каза Диес.

Търсенето в Китай отново се увеличава, но производството е едва на половината от нивото преди кризата, каза той.

Автопроизводителят работи по начини за възобновяване на производството с работници, поддържащи безопасни разстояния един от друг, включително чрез засилване на хигиената и дезинфекция, каза Диес.

Във VW работят 671 000 души и има 124 фабрики по света, от които 72 са в Европа, а 28 са само в Германия. Той спря производството в Европа по-рано този месец заради пандемията.

VW Group притежава марките Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat и Skoda. Групата продаде 10,96 млн. автомобила миналата година. Освен това произвежда мотоциклети Ducati, както и камиони MAN и Scania.

Главният финансов директор на VW – Франк Уитър, призова Европейската централна банка – ЕЦБ – да ускори покупката на краткосрочен дълг, съобщи Financial Times.

Той каза, че ЕЦБ трябва да изпрати „ясни сигнали“ и да закупи краткосрочния дълг, който често падежира за най-малко шест или девет месеца, „възможно най-скоро“.

ЕЦБ заяви миналата седмица, че ще подкрепи пазарите, включително чрез закупуване на търговски книжа, като част от план за 750 милиарда евро за стимулиране на покупките на активи, за да се ограничи финансовата вреда от коронавирус.

Не е ясно дали ЕЦБ е започнала да купува търговски книжа. VW е един от най-редовните европейски корпоративни издатели на търговски документи.

„Има голям натиск върху входящия паричен поток“, каза Уитер. „Имаме различни диверсифицирани източници на финансиране, но не всички са толкова ликвидни, колкото бяха.“

VW има капацитет да издава до 15 милиарда евро (16,5 милиарда долара) търговски книжа по основната си програма за финансиране, като други 5 милиарда евро са заделени за краткосрочен дълг в Белгия.

Отделът за финансови услуги на компанията има отделна програма за търговски документи с лимит от 2,5 милиарда евро.

Уитер заяви, че Volkswagen, който все още не е използвал банкови кредитни линии на стойност над 20 милиарда евро, смята тези средства само като резерва, когато капиталовите пазари бъдат затворени.

В отделно интервю за германския вестник Boersen-Zeitung, Уитер заяви, че VW не вижда необходимостта от използване на държавна помощ за овладяване на кризата.

Продажбите на леки автомобили са намалели с 40 процента през март, каза Уитер, като добави, че компанията преразглежда дали годишната среща може да се проведе на 7 май.

Засега Volkswagen се придържа към прогнозата си за изплащане на дивидент, но внимателно разгледа всички нужди от инвестиции и разходи, каза Уитер пред Boersen-Zeitung.

Говорител на VW потвърди забележките, направени към документите.