Fiat разкри нов електрически 500 в Милано, въпреки вируса
Новият 500 има обхват от 320 км в цикъла на WLTP в Европа
По Reuters
MILANО – Новият 500 изцяло електрически автомобил на Fiat ще се присъедини към нарастващия брой миникари на батерии, насочени към клиенти в европейските градове, които търсят мобилност без емисии.
Моделът с три врати, наречен New 500, запазва ретро стила на сегашния автомобил 500 с двигател с вътрешно горене, който беше вторият най-продаван миникар в Европа миналата година след Panda-та на Fiat.
Fiat се противопостави на страховете от избухването на коронавирус в Италия, за да покаже New 500 на 4 март, тъй като се стреми да настигне съперниците си с ниски емисии, докато се насочва към сливане с производителя PSA Group.
Представянето на New 500 първоначално беше планирано за вече отмененото автошоу в Женева. Представянето на 4 март се проведе на събитие в Милано, рядкост, тъй като големите събирания бяха ограничени от властите в по-голямата част от Северна Италия, в която се наблюдава най-лошото вирусно заболяване в Европа.
„Тук сме, за да покажем, че FCA е близо до Милано и Италия“, каза Оливие Франсоа, ръководител на марката Fiat и главен маркетинг директор на Fiat Chrysler Automobile, пред ограничена аудитория от журналисти в дизайнерския музей в Милано, където столовете бяха поставени на метър, за да спазват здравните изисквания на местните власти.
Fiat представи новата версия на кабриолет New 500 на събитието в Милано. Стартовата версия ще струва 37 900 евро (42 700 долара) в Италия, без правителствените стимули за околната среда. Това е доста над началната цена от 16 000 евро за бензинов двигател 500. Хечбекът с три врати ще струва по-малко и ще бъде представен на 4 юли.
„500-те не са за масови пазари, не са най-евтините автомобили в своя сегмент и така ще продължи да бъде“, каза Франсоа.
Новият 500 има обхват от 320 км (200 мили) в цикъла на WLTP в Европа, може да се стигне до 400 км в градския цикъл на WLTP, което е по-благоприятно за електрическите превозни средства, заяви производителят. Захранва се от 87-киловат (116 к.с.) електрически двигател и 42-киловатчасова литиево-йонна батерия.
Новият 500 ускорява бързо от постоянен старт, благодарение на електрическия си задвижващ механизъм. Той може да ускори от 0 до 50 км в час за 3,1 секунди и от 0 до 100 км в час за 9 секунди. Максималната му скорост е ограничена до 150 км в час.
85-киловатно бързо зарядно устройство се доставя стандартно. 500-те могат да бъдат заредени, за да добавят 50 км обхват за пет минути, повече, отколкото е необходимо за среднодневна употреба, каза производителят. Това е 80-процентен заряд за 35 минути. Пълното зареждане отнема 6 часа, използвайки 7,4-кВт кутия за стена за дома.
Оборудването за безопасност включва технологията за наблюдение с предна камера, която следи всички зони на колата, както надлъжно, така и отстрани.
Адаптивната система за круиз контрол спира или ускорява в реакция на автомобили, велосипедисти, пешеходци. Lane Centering държи превозното средство в центъра на лентата, когато маркировките са правилно идентифицирани. Сензорите осигуряват изглед навсякъде, за да се избегнат препятствия при паркиране или извършване на сложни маневри.
Новият 500 е малко по-голям от автомобила с бензинов двигател, който в момента се продава. Има 20 мм по-дълго междуосие – 2320 мм, 60 мм е по-дълъг – 3631 мм, 60 мм по-широк – 1687 мм и 20 мм по-висок – 1508 мм.
Първоначално ще се продава само в Европа, като марката се надява да продава 80 000 годишно при пълен капацитет. Автомобилът ще се продава и в Бразилия от следващата година. Износът за САЩ може да последва, ако има достатъчно търсене, каза Франсоа.
Производителят е отпуснал 500 бройки от стартовото издание за всяка от 28-те европейски страни, каза той. Разпределението ще направи 14 000 единици, което „може да бъде нивото на доставките през 2020 г.“, каза Франсоа.
Предпроизводството вече започна в завода на Mirafiori на марката в Торино, а пълното производство ще започне през юни. Първите доставки ще пристигнат в дилърите през август.
500-те, показани като кабрио версия, могат да добавят 50 км обхват за пет минути и да достигнат 80 процента заряд за 35 минути.
Фиатът постепенно ще напусне европейския мини-сегмент, за да се опита да прехвърли своите мини-клиенти към по-печелившия субкомпакт сегмент, заяви изпълнителният директор на FCA Майк Манли през ноември.
Моделът с вътрешно горене 500 ще остане в продажба „за няколко години“ с бензинови и меко-хибридни силови двигатели, според италианския уебсайт за автомобили Quattroruote.
Сегашните 500 са правени в Полша. Европейските продажби паднаха с 8,6 процента до 164 648 през миналата година, според изследователите на пазара JATO Dynamics.
Първото поколение електрически 500 е построено в Мексико и се продава само в Съединените щати, за да се съобразят с правилата за емисии на автомобили с нулеви емисии. През 2014 г. бившият изпълнителен директор на FCA Серхио Маркионе помоли клиентите да не купуват 500e, защото компанията губи пари от него.
Оригиналният 500 е лансиран в края на 50-те години на миналия век и известен като Cinquecento. Той бързо се превръща в символ на италианския градски дизайн.
Новият електрически 500 е част от план, обявен през 2018 г. за инвестиране на 5 милиарда евро (5,6 милиарда долара) в Италия до 2021 г. Това е първата голяма стъпка на групата при електрическото задвижване.
Новият 500 е оборудван с операционна система Android Auto. Той има 10,25-инчов сензорен екран с висока разделителна способност, инсталиран хоризонтално в таблото на автомобила.
FCA планира да има 12 електрифицирани автомобила в своя автопарк до 2021 г. Това включва както хибридни, така и пълни електрически превозни средства, нови автомобили и електрифицирани версии на съществуващи, както и леки търговски превозни средства.
Италиано-американският автомобилен производител по-рано тази година започна да продава хибридни версии на 500 и на своята Panda, за което писахме в сайта ни.
Марката й Jeep също така ще започне да произвежда хибридни версии на своите модели Renegade и Compass през второто тримесечие на тази година, докато луксозната марка Maserati планира да представи хибридни и изцяло електрически модели тази или следващата година.
Съперниците на New 500 ще включват версия с батерия на миникара Twingo от Renault, Twingo ZE, който ще бъде наличен в края на тази година и EV от сестринската марка – Dacia, чиято пролетна концепция визуализирха в Европа на базата на мини-автомобила Renault City K-ZE, който в момента се строи и продава в Китай.
Honda e ще се продава в Европа през лятото, а автомобилостроителят очаква да продава около 10 000 бройки годишно в региона. Volkswagen Group продава изцяло електрически версии на своите мини – VW Up, Skoda Citigo и Seat Mii.