Архив

Honda ще прави електромобили заедно с GM.

Honda даде да се разбере, че уговорката е взаимно изгодна

Съвместна електроческа автономна разработка...

Съвместна електрическа автономна разработка…

Бъдещите електрически превозни средства на Honda ще бъдат съвместно разработени с GM.

Платформата за електрически превозни средства на General Motors, разкрита миналия месец, ще бъде основа за два бъдещи електромобили на Honda, съобщиха съвместно автомобилните производители в четвъртък.

Това включва задвижващата система Ultium на GM, която се състои от батерии, вариращи от 50 до 200 kwh, фамилия двигатели с три варианта и силовите системи за задвижване на двете или четирите колела с до 1000 конски сили на превозно средство.

За Honda това означава две електрически превозни средства, които ще се произвеждат в GM заводи в Северна Америка и ще бъдат пуснати в продажба за САЩ и Канада, започващи през 2024 г. – приблизително две години след очакваното пристигане на първия кросоувър на GM системата, Cadillac Lyriq , и почти три години след пристигането на GMC Hummer EV.

Това съответства на стратегията на Honda да се фокусира върху хибридите в САЩ за първата част на това десетилетие. При неотдавнашни публикации на пресата за Honda CR-V Hybrid, говорителите на компанията подчертаха, че има EVs, които ще се правят в САЩ.

За GM това означава по-голям обем на производството и вероятността компанията да достигне икономия от мащаба на своите инвестиции в Ultium по-скоро. Президентът на GM Марк Реус наскоро заяви, че около 60% от работата по разработване на продукти на компанията е насочена към EVs срещу 20% само преди няколко години.

„Това споразумение се основава на доказаната ни връзка с Honda и допълнително утвърждава техническия напредък и възможностите на нашите Ultium батерии и изцяло новата ни EV платформа“, заяви Дъг Паркс, изпълнителен представител на GM за глобалната разработка на продукти, закупуване и верига на доставки. Той добави, че партньорството ще позволи „печеливш бизнес с EV чрез увеличен мащаб и използване на капацитета.“

По същия начин Honda даде да се разбере, че уговорката е взаимно изгодна. „С увеличаването на обема на EV и двете компании ще могат да постигнат по-бързо икономии от мащаба, да намалят разходите и да осигурят стойност както за нашите компании, така и за нашите клиенти“, казва Джефри Смит, VP за Honda Corp. за корпоративни комуникации.

Платформата на GM не е конфигурация на скейтборд, използвана от други стартиращи машини и производители на електрически превозни средства. Вместо това е набор от градивни елементи, който служи като модулна архитектура. Някои от същите компоненти могат да се използват за леки автомобили и кросоувъри – много от тях споделят една и съща конструкция на едно цяло – както и за големи SUV и камиони на каросерия.

Компаниите казват, че превозните средства ще бъдат разработени заедно, но Honda ще използва „уникален дизайн на интериора и екстериора“. Моделите могат също да имат различни интерфейси и различни характеристики на шофиране.

Компаниите също обявиха, че Honda ще приеме функции на GM за помощник на водача, наречени Super Cruise, въпреки че Honda няма да използва същото име.

Това не е първият път, когато Honda и GM се обединяват за задвижващи системи.

Honda и GM направиха стратегически съюз за технологията на водородните горивни клетки през 2013 г., а след това през 2018 г. започнаха да работят съвместно върху модулите на акумулаторните клетки, комбинирайки сили за ефективност на мащаба.

Honda също е инвестирала съвместно в Cruise с целта да имат споделен автономен автомобил – Cruise Origin, представен през януари.