Възраждането на немската марка Borgward
Първите нови модели са всъдеходи
Borgward, за онези, които не знаят, е западногерманска автомобилостроителна компания, съществувала от 1929 до 1961 год. Компанията е основана от Карл Боргвард (Carl F. W. Borgward) и се намира в Бремен. Borgward group пускала автомобили под марките Borgward, Hansa, Goliath и Lloyd.
През 1961 г Borgward прекратил своето съществуване във връзка с банкрут, но активите били изплатени на кредиторите в пълен обем. През1963 г. техническото оборудване за производството на моделите Borgward Isabella и P100 било продадено в Мексико. Карл Боргвард починал през 1963 г., две години след краха на компанията си.
Германското списание Der Spiegel писало през 1965 г., че компанията, ако би получила по онова време неголяма помощ, можела да преодолее финансовите си проблеми. Отчитайки това, че активите са изплатени в пълен обем, ликвидацията е можело да бъде ненужна.
През август 1967 г. започнало производството на автомобили в Мексико, организирано от предприемача Грегорио Рамирес Гонсалес (Gregorio Ramirez Gonzalez). В Мексико производството прекратили през 1970 г…
На 21 май 2008 г. внукът на Карл Боргвард, Кристиан Боргвард, заедно със своя партньор Карлхайнц Л. Кньосс (Karlheinz L. Knöss) зарегистрирал Borgward AG в Люцерне, Швейцария. Разработката на нови машини правел норвежският инженер Ейнар Харейде (Einar J. Hareide), участвал и в създаването на Mercedes-Benz E-Class. Под негово ръководство са разработени няколко концепткари. Borgward AG отговаря за разработката и производството, продажбата и маркетинга на нови автомобили, кораби и самолети. През есента на 2015 г. на автосалона в Женева са обявени плановете за възраждането на немската марка, а по-късно се появи информация за първия модел на новата епоха – кросоувъра Borgward BX7, пускан в Кита на мощностите на компанията Foton.
През 2016 г. са показани концептите на два нови модела – BX5 и BX6 TS.
И така – първият модел на възродената немска компания Borgward бе средноразмерният кросоувър BX7, с публична премиера 2015 г. на Франкфуртския автосалон
Всъдеходът екипираха с 224 к. с. двулитров турбомоторо, съчетан със 7-степенна автоматика с двойно сцепление. Кросоувърът също получи пълно задвижване, което на задната ос се включваше с помощта на многодискова муфта Borg Warner.
Покрай това, при модела има и модификация с хибридна силова установка.Тя включваше двулитров четирицилиндров агрегат на предната ос и електромотор – на задната. Сумарната мощност на агрегатите беше 401 к.с. Кросоувърът можеше да измине на електричество 55 км.
Габаритната дължина на седемместния всъдеход беше 4,70 м. Обемът на багажното отделение при две сгънати задни седалки беше 1433 л.
Списъкът на достъпното оборудване включваше система за кръгов обзор, адаптивен круиз-контрол, система за екстрено спиране с функция за разпознаване на пешеходците, мултимедиен комплекс с 12,3-дюймов сензорен дисплей, а също безпроводен достъп Wi-Fi.
Серийното производство на Borgward BX7 започна в Кита през 2016 г. Първо кросоувърът се продаваше само в Китай, после започна да се предлага и на други пазари. Цената в Германия, напр., започваше от 26 хил. евро.
Borgward BX3 (2020) е най-младият член на SUV семейството на Borgward, който ще представим по-късно…