Архив

2020 Mercedes EQV е електрическо MPV

Напълно електрическият Mercedes EQV се продава вече в Германияmerch

Електрическото MPV на Mercedes EQV е продавано в родната си Германия, на цена еквивалентна на около 63 000 паунда за модела EQV 300 Avantgarde. Той има батерия с мощност 90 kWh, която му осигурява обхват на шофиране от 261 мили.

След като представи „Concept EQV“ на автомобилното изложение в Женева през март 2019 г., Mercedes пусна пълни подробности за производствената версия на EQV на автомобилното изложение във Франкфурт през 2019 г. Тя се присъединява към всъдехода на Mercedes EQC в електрическата гама на немската марка, докато Mercedes предлага и електрически микробуси eVito и eSprinter, както и eVito Tourer, по-функционална версия на микробуса на EQV.

Mercedes избраха да не произвеждат хибридна (PHEV) версия на V-класа, и преминаха към пълна електрификация. Главният инженер на компанията за микробуси със средни размери, Андреас Хаселвандер, обясни, че би било „теоретично и технически възможно“ да се изгради VEV-клас PHEV, но че регулациите за електрическата гама за китайския пазар биха го направили твърде скъп.

От EQV се очаква обхват на шофиране от 261 мили от пълно зареждане, както и бързо зареждане на 100 kWh литиево-йонна батерия (с използваем капацитет от 90 kWh) от 10 до 80% капацитет за около 45 минути максимум на заряд от 110 kW. Зареждането напълно от домашна стена за една нощ трябва да отнеме под 13 часа.

Mercedes претендира за максимална скорост 87 mph, с опция да я увеличи до 99 mph, но не потвърди цифрата на ускорение 0-62 mph за EQV. Общият изход от електродвигателя е 201 bhp и 362 Nm въртящ момент, като задвижващи са предните колела.

Отвън, EQV се отличава от своя V-Class брат по „решетка“ с черен панел с хромирани перки, леки 18-цолови алуминиеви джанти и EQV значка непосредствено до огледалата на вратата.

На различни пазари ще се предлагат различни конфигурации за сядане, от шестместен VIP транспортер до седемместен семеен автомобил и осемместен микробус, както и две различни дължини на междуосието (3,2 или 3,4 метра).

Батериите на EQV са монтирани под пода, което означава, че вътрешното пространство и оформлението са непроменени от конвенционалните дизелови V-клас модели.

Отпред, 10-инчов сензорен екран дава достъп до най-новата версия на информационно-развлекателния софтуер на Mercedes ‘MBUX, който показва информация за тока, енергийния поток и консумацията на енергия, както и различните режими на шофиране на автомобила.

Присъства и функция за гласово управление, за първи път наблюдавана в най-новия Mercedes A-Class, активирана с надпис „Здравей Мерцедес“. Тя може да се използва за извършване на много функции, включително определяне на дестинация със sat-nav, извършване на телефонно обаждане, избор на музика, настройка на климатичния контрол и регулиране на осветлението на интериора.

В движение се използва система за възстановяване на спирачната енергия, за да поддържа заряда към батерията на EQV и по този начин да увеличи максимално обхвата на електрическо шофиране. Шофьорите могат да регулират силата на този регенеративен ефект, използвайки гребла зад волана, като най-силната настройка позволява „шофиране с единичен педал“, където забавящият ефект на свалянето на газта е достатъчен, за да спре автомобила до пълна спирка, без да докосва спирачката.

Функцията „ECO Assistant“ извлича данни от навигационната система, разпознаването на пътни знаци и радарите за безопасност и системите за камера с цел автоматично задаване на най-ефективно ниво на регенеративно спиране и обучаване на водача на най-енергийно ефективния стил на управление, който да използва.