Toyota разкрива изцяло електрически микробус Proace
Има обаче разлика с тризнаците PSA, в сътрудничество с която се прави
Toyota планира да пусне електрически версии на Proace и Proace City през 2020 г. и 2021 г. с добре позната PSA технология. Proace има решаваща разлика в сравнение с трите други търговски превозни средства от PSA.
Toyota вече беше обявила миналата година, че двете леки търговски превозни средства Proace и Proace City също ще бъдат BEV в сътрудничество с PSA. Сега японската компания предостави допълнителни подробности. Не е изненадващо, че Proace Electric използва техническата база на своите сестри PSA – модели Peugeot e-Expert, Citroën ë-Jumpy и Opel Vivaro-e с две опции за батерията (съответно 50 и 75 kWh).
Информацията е взета от уебсайта на Toyota в Холандия, където Proace Electric ще бъде първият, предлаган от октомври тази година. Търговската версия на Proace Electric, насочена като превозно средство за доставка или за търговци, е планирана да бъде пусната тази година. Версията за пътници с до девет места ще следва в началото на 2021 г., а Proace City Electric е обявена за края на 2021 г.
Техническите данни, споменати на холандския уебсайт, са идентични с тези на PSA триото: В зависимост от батерията, между 230 и 330 километра WLTP пробег и между 1000 и 1,275 кг полезен товар, в зависимост от междуосието и батерията. Трифазното зарядно устройство с мощност 11 кВт също изглежда не е задължително за Toyota.
Очевидно, обаче, Toyota планира по-голямо разнообразие от стилове на каросерията. Предлагат се дължини (Toyota ги нарича Compact, Worker и Long Worker), както и двойна кабина с платформа (Double Cab) и камион с отворена каросерия или самосвал.
Има, обаче, забележителна разлика с тризнаците PSA: Toyota предоставя гаранция от 15 години или един милион километра за батерията на Proace Electric. Дългият гаранционен период на батерията очевидно е избран от Toyota като уникална точка за продажба: Както бе съобщено, Lexus предлага десетгодишна гаранция (или един милион километра) за всички функции на тяговата батерия за първия си модел BEV UX 300e. Но условията напомнят и на Lexus: автомобилът трябва да се обслужва от дилър на Toyota, а в допълнение са гарантирани само 75 на сто от първоначалната стойност.
По insideevs.com, toyota.nl (на холандски)