Архив

PSA обмисля пускането на електрическо Peugeot 3008

Поглед и върху други електрифицирани модели на групата

На сн. Peugeot 3008 hybrid4 phev 2020

На сн. Peugeot 3008 hybrid4 phev 2020

Наскоро PSA Group реши да произведе следващото поколение на Peugeot 3008 от 2022 г. Междувременно френските медии съобщават, че новият 3008 ще се предлага в хибридна версия с плъгин, както и чисто електрически издънки.

Според доклад на L’Argus, основата ще бъде новата платформа EMP2 V4, по-нататъшно развитие на платформата EMP2. При моделите за леки автомобили, базирани на EMP2, досега са достъпни само приставки за хибриди. В сегмента на търговските превозни средства обаче от края на годината PSA ще пуска на пазара и електрически модели с батерии, които също използват EMP2 технология.

По този начин EMP2 V4 трябва да бъде разширен като многоенергийна платформа. Според доклада са направени промени в електрическата и електронната архитектура „за получаване на електрически, меки хибридни и акумулаторни хибридни системи“. По-конкретно, електрическите двигатели от съвместното предприятие между PSA и Nidec трябва да се използват в e-3008, а батерийните клетки ще идват от Automotive Cell Company – компанията, която се появи от немско-френския консорциум около производителя на батерии Saft и групата PSA.

Хибридните версии ще използват седемстепенните трансмисии с два съединителя от съвместното предприятие с Punch Powertrain – 48-волтовата версия за меките хибриди, високоволтовата версия за PHEV. Трансмисията, наречена e-DCT, е да замени сегашния осемстепенен автоматичен E-EAT8, който е закупен от Япония. Но ще има и промяна в частта за вътрешно горене на хибридните задвижвания: Според L’Argus, 1,6-литровият бензинов двигател трябва да бъде заменен с оптимизирана версия на 1.2 PureTech двигателя след няколко години.

Електрическа версия на компактния модел 308, чието производство PSA ще прехвърли от Sochaux в Mulhouse, все още не е решено. В бъдеще групата ще прави само джипове в C сегмента в Sochaux. В допълнение към Peugeot 3008 там вече се строи сестринският модел Opel Grandland X. Според френския синдикат FO, решението за изграждането на новите 3008 в Сошо трябва да осигури производство на обекта до 2030 г.

Преди няколко дни беше обявено също, че DS модел ще бъде изграден и в Opel в Рюселсхайм от 2021 г. – но все пак базиран на сегашната версия EMP2. Сега има съобщения, че моделът на DS вече е определен: Според френските медии това ще е новият DS 4, който също ще бъде чисто електрически като DS 4 E-Tense.

Все още е отворен въпросът за версията E-Tense. Френските медии спекулират за задвижваща мощност от 100 кВт и 50 кВтч батерия – точно същите данни като малките електрически автомобили на групата PSA. Въпреки това, с отчетена базова цена от поне 45 000 евро, клиентите вероятно ще очакват малко повече от „компактен автомобил от висок клас“. В края на 2020 г. може да има сигурност: PSA официално ще представи DS 4.

По largus.fr, francetvinfo.fr, auto-moto.com (e-3008), automobile-propre.com, estrepublicain.fr (DS 4, всички на френски)