Архив

Майските продажби дават блясък на надеждата за европейската автомобилна индустрия

Франция и Испания показват по-малко тежки годишни спадове от априлAuto-market

 Европейските страни започват да облекчават блокирането заради коронавирус

Bloomberg

Автомобилната промишленост в Европа показа ориентировъчни признаци за възстановяване през май, като някои френски и испански купувачи се възползваха от посещения в отворени салони.

Регистрациите на нови автомобили паднаха с 50% на година във Франция, според CCFA, националната група за автомобилна индустрия, се казва в изявление в понеделник. Спадът беше подобрение в сравнение с 89% спад в април. Испания също показа леко завръщане.

Renault SA и собственикът на Peugeot PSA Group заявиха, че повечето от първите клиенти, които са се върнали при дилърите, са тези, които са поръчали превозни средства, но не са успели да поемат доставка поради блокирането. „Видях по-силни продажби“, заяви председателят на Renault Жан-Доминик Сенард във френско телевизионно интервю, като добави, че засега преобръщането на спада на продажбите е малко.

Европейските правителства внимателно ще наблюдават данните за продажбите на автомобили за доказателство, че облекчаващите правила за блокиране и позволяването на фабриките да се отварят отново ще помогнат за стартиране на автомобилната индустрия. Компании от Ford Motor Co. до Volkswagen AG трябваше да затварят заводи и шоуруми седмици по време на разгара на пандемията, но сега започват да произвеждат малък брой превозни средства.

Търговските представителства се противопоставят на слабото доверие на инвеститорите, като потребителите са нащрек за евентуални допълнителни огнища, които могат да доведат до възстановяване на блокирането.

Испанските автомобилни регистрации паднаха със 73% през май, според данни, публикувани преди дни. Това също е подобрение от предходния месец, когато продажбите се сринаха 96,5%.

Картината от Швеция, където държавата разрешава на дилърите да останат отворени, беше по-малко ясна. Новите регистрации спаднаха с 50%, което не беше далеч спадът през април при отчитане на ефектите от календара, според индустриалната група BIL Швеция.

„Последиците от огнището на коронавирус продължават да имат силно отрицателно въздействие върху автомобилния пазар“, казва в съобщение главният изпълнителен директор на BIL Швеция Матиас Бергман.

Очакват се цифри от Италия по-късно, а от Норвегия по-скоро. Американските регистрации ще бъдат публикувани тези дни също.

Френското правителство разкри пакет от стимули за автомобилната индустрия миналата седмица, който влезе в сила в началото на тази. То предоставя стимули за закупуване на електрически превозни средства, както и пари в брой за клънкъри. Пакетът включва помощ за разширяване на станции за зареждане и поддръжка за малки и средни доставчици на части.