Архив

Range Rover на 50

Подробно за историята, прототипи и първите модели800px-Range_Rover_front_20080331

Производител на Range Rover е Land Rover. Производството е от 1969-а до момента. Монтажът става в завода Солихул, Обединеното кралство и в Енфийлд, Австралия.

Класът е  SUV с преден двигател, задвижване на четирите колела.

Land Rover Range Rover (обикновено известен просто като Range Rover) е пълноразмерен луксозен спортен автомобил (SUV) от Land Rover, марка на Jaguar Land Rover. Range Rover е лансиран през 1970 г. от британския Leyland. Този водещ модел вече е в четвъртото си поколение.

Jaguar Land Rover също разшири използването на под марката Land Rover Range Rover с въвеждането на Range Rover Evoque, Range Rover Velar и Range Rover Sport.

Компанията Rover (създател на марката Land Rover) експериментира с по-голям модел от серията Land Rover през 1951 г., когато проектът „Road Rover“, базиран на Rover P4, е разработен от Гордън Башфорд. Това е отложено през 1958 г., а идеята остава неустойчива до 1966 г., когато инженерите Спен Кинг и Башфорд започват да работят върху нов модел.

През 1967 г. е построен първият прототип на Range Rover (табелка с номер SYE 157F), с класическата форма на Range Rover, различаваща се, но с различна конфигурация на предна решетка и фарове. Дизайнът на Range Rover е финализиран през 1969 г. Двадесет и шест автомобила на инженерни разработки Velar са създадени между 1969 и 1970 г. и са регистрирани по пътищата с табелки с номер YVB151H до YVB177H.

1024px-1972_Land_Rover_Range_Rover_3-door_wagon_(2010-10-02)_02Въпреки че е шаси №. 3 се смята, че превозното средство YVB 153H е първото от производствената линия, тъй като превозно средство се пуска на пазара. Името Velar произлиза от италианския „velare“, което означава да покрива. Инженерът по разработка на Range Rover Геоф Милър използва името като примамка за регистриране на предпроизводствения Range Rovers. Компанията Velar е регистрирана в Лондон и е произвела 40 автомобила, които са били създадени между 1967 и 1970 г. Повечето от тези автомобили за предпроизводство на Velar са оцелели.

Range Rover е лансиран през 1970 г. В началото на 70-те години на миналия век в Париж Musée du Louvre излага Range Rover като „примерно произведение на индустриалния дизайн“.

През 1972 г. Британската експедиция за Транс Америка се превръща в първата експедиция, базирана на превозни средства, която обикаля Америка от север на юг, включително преминавайки през безпътния Дариен Гап. Специално модифицираният Range Rovers, използван за тази експедиция, сега е изложен в колекцията на британската моторна индустрия Heritage Trust в Гейдън, Уорикшир.

EARLY-VELARМежду 1974 и 1987 г. автомобилите Land Rover се продават само в САЩ чрез сивия пазар. Компанията Land Rover започна официално да продава Range Rover в САЩ на 16 март 1987 г. От това време до 1993 г. маркетингът в САЩ беше изцяло на името на Range Rover, защото това беше единственият модел, предлаган на американския пазар. През 1993 г., с пристигането на Defender 110 и предстоящото пристигане на Land Rover Discovery, продажбите на САЩ в САЩ са под името „Land Rover Северна Америка4.

През 2004 г. Land Rover лансира друг модел под марката Range Rover – Range Rover Sport, който се основаваше на P1350494платформата Land Rover Discovery, но новият Range Rover Sport разполага с най-новата платформа Range Rover.

През 2011 г. стартира Range Rover Evoque.

Първота поколение е през1969-1996 г. Range Rover е представен като модел с 3 врати през 1969 г. – пет врати е добавен едва през 1981 г. Свързан е Land Rover Discovery

Двигателите са 3.5 L V8 карбуратор с мощност 130 к. с., 4.2 L V8 200 к. с., 2,4 L турбодизел с мощност 112 к. с., 2,5 L турбодизел с мощност 119 к. с., 2.5 L 111 к. с. 200TDi турбодизел, 2.5 L 111 к. с. 300TDi турбодизел.

Колесната база е 2540 мм (SWB) и 2743 мм (LWB). Дължината е 4455 мм (SWB) и 4648 мм (LWB). Ширината 1781 мм. Височината е 1801 мм – 1970-1980 г., 1781 мм (от 1980 г. нататък)

Range Rover е с дизайн на каросерия с рамка с шаси тип кутия за стълба, като съвременния серия Land Rovers. Range Rover използва спирални пружини за разлика от листовите пружини, постоянното задвижване на четирите колела и дисковите спирачки на четирите колела. Първоначално Range Rover се задвижва от различни двигатели Rover V8 и дизелови двигатели.

1970-Range-RoverПървоначално Range Rover е бил оборудван с версия от 130 к. с. на произведения от Buick двигател Rover V8. През 1984 г. двигателят е оборудван с впръскване на гориво Lucas, повишаващ мощността до 155 к. с.  3,5-литровият (3,528 куб. см) двигател е разширен до работен обем от 3,9 литра (3 947 куб. см) за моделната 1990 година и 4,2-литров (4,215 куб. см.) Една от първите значителни промени дойде през 1981 г., с въвеждането на корпус с четири врати. Малко след като е въведена технологията на двойни термо вентилатори, за да се намалят значителните проблеми с прегряването на моделите от 70-те години в Австралия.

През 1988 г. LR представи 2,4-литров турбодизел (лоджията Vogue Turbo D), пристигнал със 112 к. с., произведен от италианския VM Motori. Същият двигател се предлагаше и в лекия автомобил Rover SD1. Дизеловият проект беше кодиран с проект Beaver. По време на проекта бяха счупени 12 световни рекорда, включително най-бързият дизелов всъдеход, който достига до 160 км в час. През 1990 г. проектът Otter беше разкрит. Това беше леко настроената 2.5-литрова, 89 к. с. версия на Beaver 2.4. През 1992 г. Land Rover най-накрая представи собствените си дизелови двигатели в Range Rover, започвайки с 111 к. с. 200TDi, пуснати за първи път в Land Rover Discovery и следващи през 1994 г., 300 TDi, отново със 111 к. с.

Range Rover с шаси №. 1 беше зелен модел с регистрация „YVB 151H“, [8] и сега се излага в Huddersfield Land Rover Center, Хъдърсфийлд, Западен Йоркшир.

Първото поколение е било известно като Range Rover почти до края на своето пускане, когато Land Rover представи името Range Rover Classic, за да го отличи от своите наследници. Оригиналният модел послужи както за основата на въведеното през 1989 г. Discovery от 1-во поколение (директно на базата на стандартната (къса) колесна база Range Rover), така и на второто поколение Range Rover, базирано на LWB шасито на Classic.