Архив

Много преди Tesla, Mercedes-Benz тества електроседани със слънчево зареждане

Mercedes-Benz 190E Elektro се появи още през 1990 г.null null

Първите модерни електрически автомобили се продават в значителен брой преди около десетилетие, но автомобилостроителите експериментират с все по-модерни електрически двигатели в продължение на десетилетия.

През 1990 г. Mercedes-Benz представи електрическа версия на своя 190E седан, наречен 190E Elektro. По-ясна версия се появи на автомобилното изложение в Женева през следващата година.

Като първият модерен компактен модел на Mercedes, 190E (известен още и с вътрешния код W201) беше предшественикът на C-Class.

Електрическият 190E разполагаше с два 16-киловатни (22 конски сили) електродвигатели, по един захранващ всяко задно колело, според прессъобщението на Mercedes. Автомобилът използва батерия с натриев никел хлорид (тествани са и натриеви серни батерии) и включва регенеративно спиране – също като сегашните електрически автомобили.

Компонентите на акумулатора и електрическото задвижване добавят 200 килограма, но конфигурацията с пет места се запазва.

null nullMercedes построи 10 тестови автомобила, които бяха изпратени на остров Рюген, край германското крайбрежие на Балтийско море. Автомобилите бяха част от по-голямо, финансирано от правителството изпитание за електромобили, в което участваха 60 леки автомобила и микробуса от множество производители.

Автомобилите се зареждаха с помощта на специално изградени станции, свързани със слънчеви масиви. Тази идея оттогава се ползва като начин за допълнително намаляване на въглеродния отпечатък на съвременните електрически автомобили.

Тестовите коли бяха предадени на обикновените хора за редовна употреба, като някои влизат в таксиметровата служба. Един автомобил е покрил дори 100 000 километра мили за една година, отбеляза Mercedes.

В крайна сметка, въпросите за обхват, живот на батерията и инфраструктура за зареждане – много от същите проблеми, които оставят днешните купувачи на автомобили скептични към EV-тата – убедиха Mercedes да прекрати развитието си.

Поставя се въпроса защо Mercedes се обърна към Tesla за първия си модерен производствен електромобил. Стартиран като B-Class Electric Drive и по-късно преименуван на B250e, този автомобил е висок хечбек от B клас, ползващ задвижването на Tesla. Той се продаваше в САЩ от моделни години 2014 до 2017 година.

Междувременно Tesla Model 3 надмина C-класа в продажбите скоро след достигането си до пазара. Модел 3 продължи да изпреварва C-класата и други конкуренти с вътрешно горене през последните четири тримесечия, както заяви Tesla във финансовите си резултати за първото тримесечие на 2020 г.

Сега Mercedes пуска семейство електрически автомобили под под марката EQ. Първият от тези модели – кросоувърът EQC – вече е в продажба в Европа.

Автомобилният производител заяви през последните години, че в електрическите автомобили няма печалба. Но отново Tesla показва друго. Производителят твърди, че е постигнал рентабилност за кросоувъра Model Y направо „от вратата“.