Архив

В Китай продажбите на автомобили се увеличават

Растеж втори пореден месец след две години на спад

Новопроизведените автомобили се виждат на пристанище в Далиан, провинция Ляонин, Китай 10 април 2020 г. China Daily

Новопроизведените автомобили се виждат на пристанище в Далиан, провинция Ляонин, Китай – 10 април 2020 г. China Daily

SHANGHAI (Reuters) – Продажбите на автомобили в Китай през май нараснаха с 14,5% спрямо същия месец година по-рано. Данните на индустрията показаха в четвъртък, втори пореден месец на увеличение, тъй като най-големият пазар на автомобили в света се възстановява от ниските нива по време на блокирането с коронавируса.

Продажбите през май нараснаха до 2,19 милиона автомобила, показаха данни на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), най-голямата асоциация в автомобилната индустрия в страната.

Политиките за подкрепа на правителството и подобряването на доверието на потребителите допринесоха за растежа през май, заяви старши служителят на CAAM – Чен Шихуа, по време на онлайн брифинг.

Въпреки това, развитието на глобалната пандемия може да повлияе на търсенето в чужбина за превозни средства, произведени в Китай, заяви Чен.

През май продажбите на превозни средства с нови енергийни средства (НЕВ) паднаха за 11-ия месец до 82 000 единици, показват данните. НЕВ включват електрически с батерии, електрически хибридни бензинови и водородни горивни клетки.

Автомобилните производители, включително Geely Automobile Holdings Ltd (0175.HK), японската Toyota Motor Corp (7203.T) и Ford Motor Co (F.N) в САЩ, отчитат положителни продажби в Китай през май.

През изминалия месец CAAM заяви, че годишните продажби на автомобили могат да паднат от 15% до 25% поради, например, правителствени ограничения за движение и бизнес, заради коронавируса.

Прогнозите показват предстоящи предизвикателства, тъй като индустрията работи, за да излезе от продължителния спад на търсенето, който се изостри и от търговската война със САЩ.

Сю Хайдун, друг служител на CAAM, заяви, че индустриалният орган смята, че продажбите на автомобили за цяла година в Китай ще бъдат по-добри от очакванията за спад от 15%.