Продадоха за 770 000 евро 1939 Bugatti Type 57 Cabriolet
56 години вярна грижа в забележителната колекция Quattroruote в Италия и др.
Източник: официалният сайт на аукциона RM Sotheby
Много малко шофьори на състезателни автомобили се открояват като известни в аналите на историята на Bugatti като Жан-Пиер Уимил, който е бил вербуван в екипа на фабриката като 26-годишна сензация през 1934 г. след пенсионирането на Уили Гровър-Уилямс и Ахил Варзи. Уимил е син на автор в Le Petit Parisien. Първото му влизане в Гран при през 1930 г. е зад волана на Bugatti Type 37A – връзка, която благосклонно процъфтява през следващите години. В края на 30-те години на миналия век Уимил е централна част от усилията на марката, печелейки прочутата надпревара Sarthe race през 1937 и 1939 г., докато пилотира Bugattis от тип 57. Той е известен и с участието си във френската съпротива по време на Втората световна война.
Подобно на много шофьори от неговата епоха, Уимил не е просто компонент от страна на конкуренцията с Bugatti, а активен шофьор на автомобили и представител на марката. За тази цел Уимил беше получател на няколко Bugattis по време на кариерата си, от които автомобилът, за който става дума, е важен екземпляр. Освен другото този Type 57 е и фирмен автомобил, преди да се превърне в центъра на голяма колекция за 56 години.
Шаси № 57731 е един от 11-те екземпляра, построени в края на 1938 г. като официален модел от 1939 г. Шасито е за уникален, еднократен „специален кабриолет”, изпратен до близкия автомобилен магазин Gangloff в Колмар, с който има договор за „обличане“ на отворените модели от тип 57 на компанията, Stelvio и Aravis. Полученият коучинг е доста подобен на дизайна на Stelvio, но въпреки това включваше няколко нюансирани разлики в своите линии.
Отличителните детайли включваха по-стръмно наклонено предно стъкло, единично странично закрепване и необичайна обработка на задната част, докато по-често срещаните тип 57 бяха са с двойни предни брони и фарове, интегрирани в калниците. Разликите от Stelvio несъмнено частично се дължат на главния строител, тъй като повечето Stelvios са построени от служителя на Gangloff Шмидт, докато 57731 е бил построен от служител на име Зюберн.
Завършен през октомври 1938 г., Type 57 е използван за първи път от фабриката като шоу автомобил, дебютирайки на щанда на производителя на 16-ия Женевски салон през март 1939 г. Тогава това Bugatti е наето като заводски демонстрационен автомобил и поверено на Жан-Пиер Уимил, за лична употреба.
Въпреки че историята на Type 57 не е известна по време на Втората световна война, колата е пререгистрирана в Руан, Франция, през 1950 г., според проучванията на експерта по маркетинг Кийс Янсен. В началото на 60-те години на миналия век тя е закупена от търговеца на марки, Пол Сак, под чиято собственост колата е записана в семенния регистър на Bugatti от 1962 г. на Хю Конуей. През 1964 г. кабриолетът е продаден на италианския ентусиаст Джани Маццоки, основател на списание Quattroruote, и колата продължава да се превръща в централна част от неговата важна колекция Quattroruote, където прекарва следващите петдесет години.
Довършен в цветово съчетание между кремаво и черно и все още запазващ оригиналния си двигател, след това Bugatti е с нов собственик през 2016 г., който продължава да поддържа енергично колата. През последните няколко години кабриолетът е бил подлаган на различни мерки за поддръжка, включително основен ремонт на карбураторите, горивната помпа, резервоара за гориво и изпускателната система. Вземайки важна история като заводски автомобил и демонстратор и значителната собственост на великия Жан-Пиер Уимил, както и 56-годишното притежание в уважаваната колекция Quattroruote и запазвайки оригиналния си фабрично оборудван двигател, този впечатляващ Bugatti е идеален за представяне на големи конкурси и елегантни моторни събития. Такъв важен тип 57 би направил чудесно допълнение към всяка предвоенна колекция, идеална за любителите на Bugatti по целия свят.
Този култов автомобил, беше продаден на 11 юни на аукциона RM Sotheby за 770 000 евро…