Volkswagen в нова ера – ID.3 1-во издание (2020)
Новата платформа, подробности за екипировката и възможностите
Източник: netcarshow.com
Volkswagen и неговите клиенти стартираха в нова ера на екологична мобилност, тъй като изцяло електрическият ID.3 беше представен на IAA 2019. Първият модел от продуктовата линия MEB за електрически превозни средства демонстрира неутрален CO2-баланс и впечатлява с високите нива на динамиката на шофиране, характерна за електрическите автомобили. Той дава възможност за работа с пробег до 420 километра (по WLTP) с първоначално три варианта на оборудване.
Всички модели ID.3 1ST разполагат с най-популярния вариант на батерията, който осигурява 58 кВтч. По-късно серийната производствена версия ще предлага и по-малка опция за батерията с енергийно съдържание 45 кВтч и обхват до 330 километра, както и по-голяма батерия с енергийно съдържание 77 кВтч и максимален обхват от 550 километра. Благодарение на бързата си способност за зареждане, при мощност на зареждане от 100 kW е възможно да се презареди ID.3 1ST с достатъчно енергия в рамките на 30 минути, за да покрие обхват от около 290 километра (WLTP).
Volkswagen ще предложи гаранция от осем години или 160 000 километра на батерии при ID.3. ID.3 е нещо повече от нов модел. Неговият визионен дизайн ясно показва новата ера на електрическата мобилност. С външни размери, сравними с Golf, ID.3 осигурява интериор на автомобила, който е по-голям от този на всеки друг автомобил от неговата категория. Тъй като основната цена за серийния модел на производство ще бъде под 30 000 евро в Германия, цената на автомобила ще бъде сравнима с тази на типичните компактни превозни средства след приспадане на очакваните държавни субсидии – електромобил за масите.
ID.3 предлага не само напълно нова концепция за превозното средство, но също така дава на водачите и пътниците възможност за мобилност с CO2-неутрален баланс. Следователно ID.3 олицетворява новата мисията на Групата: „goTOzero“: до 2050 г. цялата Volkswagen група има за цел да демонстрира неутрален баланс на CO2. Марката Volkswagen само ще инвестира около девет милиарда евро в електрическа мобилност до 2023 г. и ще произведе повече от десет милиона електрически превозни средства през следващите десет години; планирани са над 20 „e“ модела.
ID.3 е първият Volkswagen, базиран на новоразработената модулна платформа за електрическо задвижване – съкратено MEB. Всички бъдещи моделите ще се предлагат изключително с изцяло електрическо задвижване. Елзадвижването на ID.3 основно се състои от синхронен двигател с постоянен магнит, включително силова електроника и скоростна кутия, които са интегрирани в задната ос. Плоската батерия с високо напрежение е ефективно подредена в купето, за да спести място, както и допълнителните устройства, като компресор за климатик или кормилна стойка, които са интегрирани в предния край на автомобила. Силовата електроника управлява енергийния поток на високо напрежение между мотор и батерия и в този процес системата преобразува постоянния ток (DC), съхраняван в акумулатора, в променлив ток (AC) за задвижващия двигател. 12 V DC електрическата система едновременно се захранва с ниско напрежение от DC / DC преобразувател.
Силата се предава от мотора към задната ос чрез 1-степенна скоростна кутия. Двигателят, силовата електроника и скоростната кутия образуват компактно устройство.
Volkswagen WeCharge предоставя на купувачите възможност да зареждат безплатно своите превозни средства ID.3 1ST за една година от първия ден на регистрацията на превозното средство до максимум 2000 кВтч. Това се отнася за всички зареждащи станции, свързани с WeCharge, включително мрежата Ionity, която възлиза на повече от 100 000 точки за зареждане в цяла Европа.
ID.3 взаимодейства с водача и околната среда. Освен дисплея в пилотската кабина, новоразработеният централно разположен десет-инчов сензорен дисплей предоставя на водачите цялата важна информация. Допълнителният дисплей проектира цялата подходяща информация директно върху предното стъкло – тази информация е визуално разположена в обхват от три до десет метра пред автомобила. Всички контроли – включително тези на електрически регулируемия многофункционален волан – се управляват с помощта на сензорни функции, включващи бутони, чувствителни на допир. Само електрическите прозорци и предупредителните светлини все още работят с помощта на тактилни превключватели. Това се допълва от интелигентен естествен контрол на гласа. Шофьорите или пътниците отпред могат да говорят с ID.3, просто като кажат „здравей ID“. Благодарение на App-Connect можете да свържете ID.3 към смартфон в рамките на секунди.
Функциите за подпомагане се поддържат от многофункционална камера на предното стъкло, която също идентифицира пътни знаци. Функциите за комфорт и безопасност в ID.3 включват Front Assist с аварийна спирачна система и мониторинг на пешеходците, многостепенна спирачка и система за поддържане на лентата, система Side Assist за смяна на лентата, Park Assist, включително камера за обратно виждане, както и система за достъп без ключ (Kessy Advanced) с осветени дръжки на вратите.
ID.3 1ST ще се предлага в три фиксирани конфигурации, насочени към типичните изисквания на клиента. Отделно от това може да бъде избран цветът на боя и цвета на интериора на автомобила. ID.3 1ST се задвижва от електродвигател на задната ос. Той генерира 150 кВт и осигурява максимален въртящ момент от 310 нютон метра. ID.3 1ST достига максимална скорост от 160 км в час. ID.3 1ST разполага с батерия с действително използваемо енергийно съдържание от 58 kWh, както и с електрически обхват до 420 километра според WLTP. Батерията може да се презареди с максимална мощност на зареждане от 11 kW (AC) и 100 kW (DC). С постояннотоково зареждане е възможно да презаредите достатъчно енергия, за да покриете обхват от 290 километра в рамките на 30 минути.
Основната версия на ID.3 1ST включва навигационна система, цифрово радио DAB +, отопление на седалките и отопление на волана, подлакътници отпред, кабел за зареждане в режим 2 и 18-инчови леки джанти – сравнимо с оборудването на Comfort в сегментът на компактните превозни средства
ID.3 1ST Plus допълнително разполага със система за камера за обратно виждане, адаптивен круиз контрол и система за заключване и пускане на клавиш Kessy Advanced без ключ. Интериорът на превозното средство на ID.3 1ST Plus включва също дизайнерски седалки, централна конзола (включително две USB-C връзки отзад, които могат да се заключат с ролетна щора и функция за осветление), както и околно осветление. Отвън, оцветени прозорци, външният пакет Style в сребро, матричните LED фарове, матричните странични светлини, спирачните светлини, мигачите и задните светлини, както и 19-цоловите леки джанти също са част от обхвата на оборудването.
Версията ID.3 1ST Max включва най-високата гама, включва също така дисплея с усъвършенствана реалност (AR), звуковата система Beats, голям панорамен плъзгащ се/наклонен стъклен покрив, който подчертава усещането за пространство като както и 20-инчови леки джанти. Този обхват на оборудването се допълва от система за поддържане на лентата с Emergency Assist, система за смяна на лентата, комфортна телефония, включваща безконтактно зареждане на акумулатора с високо напрежение, комфортни седалки, нива на багажното отделение и големи 20-инчови леки джанти.
При стартиране на серийно производство ID.3 ще се предлага с три размера на батерията. Моделът ID.3 1ST със специално издание се базира на батерията от средния клас.
Батерията му осигурява използваемо енергийно съдържание от 45 кВтч и позволява обхват с електрическо захранване до 330 километра според WLTP. Батерията може да се презареди с максимална мощност на зареждане от 7,2 kW (AC) и 50 kW (DC). По желание се предлага и 100 kW DC зареждане. Основният модел на автомобила достига и максимална скорост от 160 км в час.
Реално използваемото енергийно съдържание на най-големия вариант на батерията е 77 кВтч, а обхватът с електрическо захранване е до 550 километра според WLTP. Батерията може да се зарежда от източник на променлив ток с максимална мощност на зареждане 11 kW и до 125 kW при източник на постоянен ток.
В зависимост от начина на използване 80 процента от водачите ще могат да покрият между 230 и 330 километра с по-малкия вариант на батерията (45 кВтч, нето), между 300 и 420 километра с вариант на батерията за среден клас (58 кВтч, нето ) и между 390 и 550 километра с най-големия вариант на батерията (77 kWh, нетна), без да се налага да презареждате. Долната граница на обхвата следователно обхваща и пътувания при умерена скорост на магистрала и пътувания през зимата при ниски температури на околната среда. Очевидно е, че пътуванията в градска среда по-специално позволяват обхват над заявения съгласно WLTP.