Архив

Задвижването на четирите колела – история

Когато камионът на Ото Зачов се плъзнал в дерето на Уисконсин в началото на 1906 г., той и зет му Уилям Бесердич решили,

Автомобилът Badger със задвижване на четирите колела

Автомобилът Badger със задвижване на четирите колела

че единственият начин да го извадят е да тръгне на заден ход.

Но докато наблюдавал как две гуми се въртят, а другите две колела не вършат нищо, на Зачов му хрумнала идея: трябва да се накарат всичките четири колела да се движат наведнъж.

До 1908 г. Зачов, ковач и търговец на автомобили в Клинтънвил, Уисконсинг, направил лек автомобил, задвижван както от предните, така и от задните колела, осигурявайки много по-добро сцепление по стръмни и кални селски пътища. След като направили няколко леки автомобила, той и Бесердич започнали да правят камиони, използвайки същия принцип.

Докато голяма част от инженерните работи се извършват през 1907 г., на 24 март 1908 г. те получават американски патент № 882,986 за система за задвижване на четирите колела.

През 1912 г. те създават Badger Four Wheel Drive Automobile Co., и започват производството на Model B. Задвижван е от четирицилиндров двигател Wisconsin с 56 к. с.

През 1914 г., с началото на Първата световна война, те продават 50 камиона на Великобритания. След като САЩ влизат във войната, те продават 3750 на американската армия.

Зачов и Бесердич продължили да подобряват дизайна на системата и макар да се оказва успешна, те се борили да осигурят адекватно финансиране, за да продължат производството. През 1917 г. Търговската камара в Ошкош, Уискон, предлага помощ, ако се преместят в града и създадат нова компания. Бизнесът става известен като Oshkosh Motor Truck Co.

Днес Oshkosh произвежда специализирани камиони за противопожарни служби и военни, както и оборудването.