Архив

Renault разширява гамата EV с Twingo Z.E. миникар

С пробег 190 км при смесени условия на шофиране 2020 - New Renault TWINGO Electric (2)

Renault иска да привлече градските купувачи с Twingo Z.E., напълно електрическа версия на миникара със заден двигател на марката, която се надява да представлява до 30 процента от всички продажби на Twingo.

Twingo Z.E. – вторият напълно електрически автомобил на Renault след Zoe – първоначално е разработен като Smart ForFour EQ, който за първи път се продава през 2018 г. като част от партньорството на Renault и Daimler. Twingo Z.E. има по-голям пробег от версията Smart и като цяло има по-ниска цена.

„Това е логичната еволюция на Twingo.“, каза Фредерик Клермонт, глобален маркетинг мениджър на Renault за миникари и малки коли, на събитие за тест-шофиране през октомври.

Проучванията показват, че собствениците на мини автомобили в Европа карат средно 30 км на ден, каза производителят, така че обхватът на WLTP на Twingo Z.E. от 190 км при смесено шофиране е достатъчен за почти седмица шофиране.

Клермон заяви, че Renault е уверен, че има пазар за Twingo, който започва от 21 350 евро, почти 10 000 евро повече от най-евтиния вариант с бензинов двигател, който започва от 11 700 евро във Франция.

Стимулите за електромобили във Франция, Италия и няколко други европейски страни донасят цената на Twingo Z.E. да е до около 15 000 евро и дори по-малко с правителствени бонуси за търговия.

Renault казва, че 40 процента от купувачите на бензинови двигатели Twingo избират двете най-високи нива на оборудване – които започват съответно от около 15 000 евро и 16 000 евро, приблизително същото като електрическата версия на автомобила, включително стимули.

Twingo Z.E. се предлага в четири нива на оборудване, до стартовото издание, което започва от 26 450 евро във Франция преди стимули.

Renault насърчава 37-месечен лизинг на 99 евро на месец, което дава възможност на купувачите да използват по-голям модел на Renault с по-голям обхват, като миниван Espace, срещу малка такса.

Twingo Z.E. има пет режима на шофиране. В допълнение към стандартния режим, който автоматично избира най-доброто съотношение на свободен ход и регенеративно спиране, има три режима „B“, с най-високо ниво, максимизиращо регенеративно спиране, позволяващо почти еднокрачно шофиране, казва Renault. Има и еко режим, който ограничава ускорението и максималната скорост, за да увеличи обхвата с около 20 процента.

Батерията от 22 киловатчаса се намира под задните седалки. Времето за зареждане варира от 15 часа на домашен контакт с мощност 2,3 киловата до 90 минути на станция за бързо зареждане с мощност 22 kW.

Електрическият мотор от 60 kW, построен от Renault в Клеон, Франция, произвежда 82 к. с. Twingo Z.E. има максимална скорост от 135 км/ч и може да премине от 0 до 50 км/ч за 4.2 секунди; От 0 до 100 км/ч отнема 12,9 секунди.

Renault казва, че разположението на задния двигател на Twingo му дава най-малкия радиус на завъртане в сегмента – 4,3 метра.

Twingo с вътрешно горене се класира на четвърто място в сегмента на миникарите през първата половина на 2020 г. с 33 968 продажби, спад от 24 процента, въпреки че сегментът като цяло е спаднал с 49 процента.

Fiat Panda и Fiat 500 са дългогодишните лидери в сегмента, като през първото полугодие са продадени 59 344 панди и 56 917 модел 500.

Представители на Renault казват, че сегментът се насочва към електрификация, тъй като разходите за спазване на емисиите за малки автомобили с нисък марж стават неустойчиви.

Конкуренцията на Twingo Z.E. включва Smart ForFour, въпреки че Smart намалява европейското си присъствие, след като марката беше прехвърлена на китайския Geely от Daimler. Подобни са цените на VW e-Up, Skoda Citigo-e iV и Seat Mii Electric – както и току-що обявената базова версия на Fiat New 500 EV, на цена от 26 150 евро в Италия преди стимули.

Моделът може също да се изправи пред конкуренция в долния край на ценовата скала от Dacia Spring, превозно средство, внесено от Китай с очаквана европейска цена от около 15 000 евро.