Audi – в рали Дакар през 2022 г. със сериен хибриден електрически прототип
Фабричният екип ще напусне Формула Е
Audi ще се състезава в прочутото рали Дакар за първи път през 2022 г. с иновативен прототип. Концепцията за алтернативно задвижване за първи път съчетава електрическо задвижване с батерия с високо напрежение и високоефективен преобразувател на енергията. Състезанията по крос-кънтри ще бъдат водещ фактор за ангажимента на фабричния автомобилен спорт в бъдеще.
Многостранният ангажимент към автомобилния спорт е и ще остане неразделна част от стратегията на Audi.
„Искаме да продължим да демонстрираме лозунга на марката „Vorsprung durch Technik“ в международния автомобилен спорт от най-високо ниво в бъдеще и да развиваме иновативни технологии за нашите пътни автомобили. Най-трудното рали в света е идеалната сцена за това.“, каза Маркус Дюсман, председател на управителния съвет и член на съвета за техническо развитие и продуктови линии в AUDI AG.
С използването на алтернативна концепция за задвижване в рали Дакар,
Фабричният екип ще напусне Формула Е
Audi ще се състезава в прочутото рали Дакар за първи път през 2022 г. с иновативен прототип. Концепцията за алтернативно задвижване за първи път съчетава електрическо задвижване с батерия с високо напрежение и високоефективен преобразувател на енергията. Състезанията по крос-кънтри ще бъдат водещ фактор за ангажимента на фабричния автомобилен спорт в бъдеще.
Многостранният ангажимент към автомобилния спорт е и ще остане неразделна част от стратегията на Audi.
„Искаме да продължим да демонстрираме лозунга на марката „Vorsprung durch Technik“ в международния автомобилен спорт от най-високо ниво в бъдеще и да развиваме иновативни технологии за нашите пътни автомобили. Най-трудното рали в света е идеалната сцена за това.“, каза Маркус Дюсман, председател на управителния съвет и член на съвета за техническо развитие и продуктови линии в AUDI AG.
С използването на алтернативна концепция за задвижване в рали Дакар, Audi вече е изправен пред най-екстремните условия. Автомобилът ще се управлява от мощно електрическо задвижване. Енергията, необходима за това, идва от батерия с високо напрежение, която може да се зарежда според нуждите, докато шофирате чрез енергиен преобразувател под формата на високоефективен TFSI двигател.
„Целта е през следващите години да подобрим трайно работата на електрическото задвижване и батерията. След това опитът, натрупан в този процес, трябва да бъде включен в по-нататъшното развитие на бъдещите електрифицирани производствени модели.“
Audi е първият производител на автомобили, който се е ангажирал да разработи с жизнеспособна алтернативна концепция за задвижване за рали Дакар, което го прави отново пионер в автомобилния спорт. През 2012 г. Audi постигна първата победа на хибриден състезателен автомобил в „Льо Ман 24 часа“. Audi R18 e-tron quattro остана непобеден в най-важното състезание за издръжливост в света три пъти подред.
От 2014 г. Audi също успява в напълно електрически състезания с Формула Е. Първо в поддържаща роля на екипа на дългогодишния си партньор ABT Sportsline, а от 2017 г. с пълно участие в завода. След шест години екипът на Audi Sport ABT Schaeffler е най-успешното влизане в историята на Формула Е с общо 43 завършвания на подиума, включително дванадесет победи. Специалните акценти включват спечелване на титлата на пилотите през 2017 г. и титлата на отборите през първия сезон на фабрично ниво през 2018 г.
Audi e-tron е бестселър на много пазари. С RS e-tron GT, Audi скоро ще изведе спорта си върха. И още през 2025 г. се очаква около 40% от продажбите да бъдат постигнати с чисто електрически превозни средства и включени хибриди.
„Ето защо предприемаме следващата стъпка в електрифицирания автомобилен спорт, изправени пред най-екстремните условия. Многото технически свободи, предлагани от рали Дакар, осигуряват перфектна лаборатория за тестове за нас в това отношение.“, каза Маркус Дюсман
„Рали Дакар ще замени фабричното участие на Audi във Формула E, което вече няма да бъде продължено под формата на фабричен екип на Audi след сезон 2021. Използването на новоразработеното задвижване на Audi от екипите на клиентите ще остане възможно и след следващата година.“
„Освен това оценяваме други възможни области на дейност за нас в международния автомобилен спорт. По този начин имаме предвид желанията на нашите клиенти, както и бъдещата стратегия на компанията, която е ясно фокусирана върху електрификацията и неутралната въглеродна мобилност. Ето защо ние се подготвяме усилено да влезем в новия спортен прототип категория LMDh със своите най-важни състезания, Daytona 24 Hours и Le Mans 24 Hours. Най-важното послание за нашите фенове е, че автомобилният спорт ще продължи да играе важна роля в Audi.“, каза Джулиус Зебах, управляващ директор на Audi Sport GmbH
От 1 декември 2020 г. Юлиус Зебах ще поеме отговорност за международните автомобилни дейности на компанията в допълнение към функцията си на управляващ директор на Audi Sport GmbH. Дитер Гас, който е заемал ръководни длъжности в Audi Sport в продължение на почти десет години и е бил съвместно отговорен за спортните успехи като ръководител на Audi Motorsport от 2017 до 2020 г., ще се посвети на нови задачи в бъдеще, след успешното приключване на завода участие в DTM.
вече е изправен пред най-екстремните условия. Автомобилът ще се управлява от мощно електрическо задвижване. Енергията, необходима за това, идва от батерия с високо напрежение, която може да се зарежда според нуждите, докато шофирате чрез енергиен преобразувател под формата на високоефективен TFSI двигател.
„Целта е през следващите години да подобрим трайно работата на електрическото задвижване и батерията. След това опитът, натрупан в този процес, трябва да бъде включен в по-нататъшното развитие на бъдещите електрифицирани производствени модели.“
Audi е първият производител на автомобили, който се е ангажирал да разработи с жизнеспособна алтернативна концепция за задвижване за рали Дакар, което го прави отново пионер в автомобилния спорт. През 2012 г. Audi постигна първата победа на хибриден състезателен автомобил в „Льо Ман 24 часа“. Audi R18 e-tron quattro остана непобеден в най-важното състезание за издръжливост в света три пъти подред.
От 2014 г. Audi също успява в напълно електрически състезания с Формула Е. Първо в поддържаща роля на екипа на дългогодишния си партньор ABT Sportsline, а от 2017 г. с пълно участие в завода. След шест години екипът на Audi Sport ABT Schaeffler е най-успешното влизане в историята на Формула Е с общо 43 завършвания на подиума, включително дванадесет победи. Специалните акценти включват спечелване на титлата на пилотите през 2017 г. и титлата на отборите през първия сезон на фабрично ниво през 2018 г.
Audi e-tron е бестселър на много пазари. С RS e-tron GT, Audi скоро ще изведе спорта си върха. И още през 2025 г. се очаква около 40% от продажбите да бъдат постигнати с чисто електрически превозни средства и включени хибриди.
„Ето защо предприемаме следващата стъпка в електрифицирания автомобилен спорт, изправени пред най-екстремните условия. Многото технически свободи, предлагани от рали Дакар, осигуряват перфектна лаборатория за тестове за нас в това отношение.“, каза Маркус Дюсман
„Рали Дакар ще замени фабричното участие на Audi във Формула E, което вече няма да бъде продължено под формата на фабричен екип на Audi след сезон 2021. Използването на новоразработеното задвижване на Audi от екипите на клиентите ще остане възможно и след следващата година.“
„Освен това оценяваме други възможни области на дейност за нас в международния автомобилен спорт. По този начин имаме предвид желанията на нашите клиенти, както и бъдещата стратегия на компанията, която е ясно фокусирана върху електрификацията и неутралната въглеродна мобилност. Ето защо ние се подготвяме усилено да влезем в новия спортен прототип категория LMDh със своите най-важни състезания, Daytona 24 Hours и Le Mans 24 Hours. Най-важното послание за нашите фенове е, че автомобилният спорт ще продължи да играе важна роля в Audi.“, каза Джулиус Зебах, управляващ директор на Audi Sport GmbH
От 1 декември 2020 г. Юлиус Зебах ще поеме отговорност за международните автомобилни дейности на компанията в допълнение към функцията си на управляващ директор на Audi Sport GmbH. Дитер Гас, който е заемал ръководни длъжности в Audi Sport в продължение на почти десет години и е бил съвместно отговорен за спортните успехи като ръководител на Audi Motorsport от 2017 до 2020 г., ще се посвети на нови задачи в бъдеще, след успешното приключване на завода участие в DTM.