Архив

Volvo ще бъде само с електричество до 2030 г.

Изп. директор Самуелсон пред Financial Times FutureF09-Samuelsson

„Пътят напред би бил да имаме ясни правила за това кога трябва да излезем от двигателя с вътрешно горене“, каза изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон.

Изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон предвижда шведският автомобилен производител да се превърне в марка само за електричество през следващите 10 години.

„Бих се изненадал, ако от 2030 г. не бихме доставяли само електрически автомобили“, каза Самуелсон пред Financial Times Future на срещата на върха на автомобилите неотдавна.

Преди това Volvo заяви, че иска половината от световните му продажби да бъдат напълно електрически модели до 2025 г., но не е определил краен срок кога да спре да произвежда превозни средства с двигатели с вътрешно горене.

Тази година Volvo иска 20 процента от глобалните му продажби да бъдат електрифицирани модели, но по-голямата част от тях ще бъдат plug-in хибриди, тъй като все още завършва пускането на първия си напълно електрически автомобил, XC40 Recharge P8.

Самуелсон също каза на срещата на върха, че твърдите крайни срокове за края на продажбите на двигатели с вътрешно горене ще направят повече, за да накарат хората да преминат към изцяло електрически задвижвания, отколкото да предлагат парични стимули.

„Пътят напред би бил да имаме ясни правила кога трябва да излезем от двигателя с вътрешно горене“, каза Самуелсон. „След като осъзнаете, че бензиновият и дизеловият двигател наистина не са част от бъдещето, е доста лесно да се види, че трябва да се придвижите бързо в новия свят.“

Той каза, че Volvo вече е стигнал до това осъзнаване, поради което е по-спокоен, когато страни като Великобритания определят крайна дата за продажба на автомобили с двигатели, работещи на гориво.

„Volvo ще бъде много внимателен и ще доставя само електрически двигатели, преди някой да има законови изисквания за това“, каза изпълнителният директор.

Той добави, че наличието на „старомодни ясни правила“ е причината днешните превозни средства да са оборудвани с предпазни колани, въздушни възглавници и антиблокиращи спирачки. „Това беше приложено доста бързо,“ каза той, „и това не беше направено с никакви видове стимули или кредитни точки.“