Audi увеличава бюджета си за електромобилност до 2025 г.
10 млрд. евро за електромобилност, 5 млрд. евро за хибридизация
AUDI AG планира обща инвестиция от около 35 милиарда евро, въпреки трудната бизнес среда, до 2025 г. Около 17 милиарда евро от тях, което представлява половината от инвестиционната сума, се разпределят само за бъдещи технологии. Audi е заделила около 15 милиарда евро за електромобилност и хибридизация, като по този начин подчертава ключовото значение на своята електро-пътна карта.
Необходимите финанси се създават чрез взаимодействие в Volkswagen Group – както в стратегията за електрическа платформа, така и в разработването на софтуер. Подобренията в постоянните разходи, по-малкото портфолио от продукти и спестяванията при инвестиции, които не са свързани с превозни средства, допълнително допринасят за финансовата стабилност на марката Audi.
„С инвестиционното планиране, което вече е извършено, ние правим Audi по-силен за предстоящата трансформация на основния бизнес. Целта на надзорния съвет и управителния съвет е технологичното лидерство в шофирането с електрическо задвижване. Ние предоставяме на Audi необходимите ресурси за това.“, каза Херберт Дийс, председател на надзорния съвет на AUDI AG.
„Одобрените днес инвестиции за разширяване на перспективните теми на Audi за електрификация, хибридни технологии и дигитализация са изключително важни за нас при тази трансформация. Те осигуряват технологичното лидерство на групата. Това ни е от полза в много проекти, а също и в създаването на висококачествени работни места. Обектите на Audi в Некарсулм и Инголщат ще извлекат дългосрочни предимства от това. Това е решаващ фактор за нас като представители на служителите.“, заяви Питър Мош, заместник-председател на надзорния съвет на AUDI AG и председател на Общия съвет на работниците на AUDI AG.
Общата сума на разходите за развитие отчита цялостното взаимодействие в Групата. Например разработването и внедряването на електрическите платформи се извършва в различните марки.
Audi разработва заедно с Porsche премиум електрическата платформа (PPE); в същото време Audi използва технологията на Volkswagen Group – модулната платформа за електрификация (MEB).
Около 10 милиарда евро трябва да бъдат заделени за електромобилност и 5 милиарда евро за хибридизация. До 2025 г. AUDI AG ще разшири своето електрическо портфолио до около 30 модела, от които приблизително 20 ще се захранват изцяло от електрически батерии.
И при дигитализацията Audi се възползва от сътрудничеството в групата и сега ще използва това конкурентно предимство още по-ефективно. В разработването на софтуер, изпълнителният директор на Audi Маркус Дюсман сега поема поста председател на Car.Software-Organisation, която съчетава и разширява ноу-хауто на марките.
По този начин собственото софтуерно звено на Групата създава единна операционна система с основни функции за всички превозни средства на Групата. Задачите на Car.Software-Organization включват и по-нататъшно развитие на функции за автоматизирано шофиране.
Чрез оптимизация на продуктовото портфолио, намаляване на сложността на вътрешните процеси и подобрения в постоянните разходи, AUDI казва, че марката Audi е в солидна финансова позиция. Ще има значително увеличение на ефективността от плана за трансформация на Audi (ATP) и основното споразумение за Audi.Zukunft.
От началото на програмата преди три години само ATP пусна повече от 6,5 милиарда евро. Въпреки предизвикателната среда, причинена от пандемията на коронавируса тази година, AUDI AG продължава да се фокусира ясно върху целта да постигне кумулативна сума от около 15 милиарда евро до 2022 г. чрез тази програма.