Архив

Електрически, автономен обществен транспорт в Манхайм и Фридрихсхафен

Самоуправляващите се автобуси на RABus ще бъдат тествани в редовен градски пътversion8

Тестването на електрифицирани и автономни превозни средства в обществен пътнически транспорт е целта на проекта за сътрудничество RABus. В градовете Манхайм и Фридрихсхафен самоуправляващите се автобуси на RABus ще бъдат тествани в редовен градски път. Изследователи от Технологичния институт в Карлсруе (KIT) ще придружават работата по проекта, като изучават търсенето, приемането и въздействието.

Проектът трябва да доведе до моделна концепция за ефективен обществен пътнически транзит с автономни автобуси в Баден-Вюртемберг. Държавното министерство на транспорта ще финансира RABus със 7 милиона евро.

Автобусите RABus предлагат място за до 22 пътници. Благодарение на компактните си размери те могат лесно да бъдат интегрирани в градския трафик. Автобусите, произведени от 2getthere, разполагат с 2 x 18,4 kWh Li-ion система за обхват до 50 км при нормални условия. Презареждането на Li-ion nano NMC клетките отнема 11 минути, за да ги доведе до 80% .

Членовете на консорциума RABus са Изследователският институт по автомобилна техника и автомобилни двигатели Щутгарт (FKFS), Технологичният институт Карлсруе (KIT), Rhein-Neckar-Verkehr GmbH, Stadtverkehr Friedrichshafen GmbH с DB ZugBus Regionalverkehr Alb-Bodensee GmbH и ZF Friedrichshafen AG.

Разработването, внедряването и тестовете за икономически ефективна и надеждна работа на автоматизирани превозни средства са от голямо значение за бъдещия обществен пътнически транспорт. В момента автоматизираните превозни средства в пътническия обществен пътнически транзит се експлоатират предимно с ниска скорост. RABus се стреми да промени ситуацията.

Планира се градовете Манхайм и Фридрихсхафен да се използват като реални лаборатории. Там до края на 2023 г. ще бъде създадена икономически ефективна обществена пътническа транзитна система, базирана на електрифицирани и автоматизирани превозни средства. Фокусът в Манхайм ще бъде върху смесения вътрешен градски трафик в нов градски квартал. Работата във Фридрихсхафен ще се фокусира върху междуградските операции.

За да се осигури адаптирано и безопасно шофиране, се предвижда превозните средства да се движат с потока от движение с приемлива скорост както в градовете, така и извън тях. Автобусите ще бъдат произведени от 2getthere, дъщерно дружество на ZF Friedrichshafen AG. (ZF придоби 2getthere, която е основана през 1984 г., през 2019 г.) С компактните си размери 6 x 2,1 x 2,8 m те могат да бъдат интегрирани в градския трафик по управляван от търсенето и независим от графика начин.

Научната част на проекта обхваща изследване на приемането, икономическата ефективност и подходите за техническо решение.

RABus ще бъде реална лаборатория за получаване на полезни данни чрез експлоатация на няколко превозни средства при реални условия. Това далеч надхвърля обикновената демонстрационна операция.