Архив

VW очаква средният му електрически седан да има пробег до 700 км

Вагонната версия ще бъде базирана на концепцията VW ID Space Vizzion

Средният електрически седан на VW ще има аеродинамично оптимизиран дизайн като концептуалната кола ID Vizzion (на снимката).

Средният електрически седан на VW ще има аеродинамично оптимизиран дизайн като концептуалната кола ID Vizzion (на снимката).

FRANKFURT – Средният електрически седан на марката Volkswagen ще има аеродинамично оптимизиран пробег и кратко време за презареждане.

Автомобилът ще бъде базиран на концептуалната кола ID Vizzion, представена на автомобилното изложение в Женева през 2018 г. Очаква се да влезе в продажба до 2023 г.

Моделът все още се разработва, но инженерите на VW казаха пред Automotive News Europe, че се насочват към високоефективен автомобил, способен да измине до 700 км с едно зареждане съгласно европейския стандарт за тестване WLTP.

Автомобилът може да се нарече ID6, въпреки че понастоящем VW преразглежда своята система от имена за своето семейство ID на електрически превозни средства и обмисля да създаде последователен подход на всички основни световни пазари.

Производственият модел ще предлага същото вътрешно пространство като прекратения вече луксозен седан Phaeton на марката VW.

Подобренията във всяка ключова област от лека конструкция до по-голяма батерия, която в момента се очаква да бъде 84 киловатчаса, ще помогнат за увеличаване на обхвата на седана.

IDSPACEVIZZIONCONCEPT-MAINВагонната версия на средния електрически автомобил на марката VW ще бъде базирана на показаната концепция VW ID Space Vizzion – на втората сн.

Очаква се дългият пробег да дойде от голям напредък по отношение на аеродинамиката с изключително нисък коефициент на съпротивление. Инженерите са дали на колата кодовото име Aero-B, за да отразят фокуса си върху нейната аеродинамика.

Според дизайнерите на VW въздушното съпротивление е най-силно при около 50 км в час и повече.

Porsche на VW Group успя да намали коефициента на съпротивление на своя електрически седан Taycan до 0,22 cd. Коефициентът на съпротивление обаче е само един фактор: друг важен лост, който инженерите могат да ползват, е свеждане до минимум на площта на напречното сечение на предната част.

По времето, когато производственият Aero-B дебютира, той трябва да може да се презарежда до максимален капацитет от 200 киловата, което означава, че 10 минути в DC станция за бързо зареждане могат да добавят още 230 км.

Текущите планове на VW предвиждат превозно средство, което може да ускори до 0 до 100 км в час за 5,6 секунди за версията със задвижване на всички колела и по-малко конкурентни 8,5 секунди за версията със задно задвижване.

Производственият Aero-B в крайна сметка ще замени Passat с двигателя с вътрешно горене и по-спортния, по-престижен Arteon fastback в Европа.

VW инвестира около 1 милиард евро в завода си в Емден, Германия, за да изгради седана заедно с деривата на комби, базиран на концепцията ID Space Vizzion.

Производството на Passat, строен в момента в Емден, ще бъде преместено в Братислава, Словакия, през 2023 г., където ще бъде строен със сестринския му модел Skoda Superb. VW ще запази само комбито Passat в Европа, като преустанови седанната версия, съобщиха източници на ANE.

В момента VW пуска на пазара електрическия хечбек ID3 в Европа. Автомобилът с размер Golf е първият от новото поколение автомобилни превозни средства, задвижвани от батерии, базирани на неговата MEB платформа. Вторият, кросоувърът ID4, ще се продава през следващата година.

VW заяви на 14 декември, че ще строи водещ електрически автомобил за марката VW в завода си във Волфсбург. Компанията не предлага подробности за колата, но тя ще бъде различен модел от серийния Aero-B.