Архив

Volkswagen приключва производството на e-Golf в Дрезден

В подготовка за пускането на ID.36a00d8341c4fbe53ef026be42f5999200d-800wi

Последният e-Golf е свален от производствената линия в Transparent Factory в Дрезден. От март 2017 г. в Дрезден са произведени общо 50 401 автомобила. В началото на новата 2021 г. производствената площ на тази фабрика ще бъде реконструирана в продължение на три седмици, преди първите превозни средства от серия ID.3 да се спуснат от поточните линии в Дрезден в края на януари.

„Краят на e-Golf е и началото на последната подготовка за ID.3. Само след няколко седмици ще отворим следващата глава за фабриката. След Цвикау, ние сме второто място в Европа, което произвежда превозни средства, базирани на новата модулна система за електронно задвижване. По този начин Volkswagen подчертава значението на саксонските заводи в общоевропейската офанзива.“, каза Дани Ауерсвалд, ръководител на завода.

В началото на 2021 г. производствената площ на фабриката ще бъде преобразувана, за да отговори на изискванията на Модулния комплект за електрическо задвижване (MEB). Първите конверсии за ID.3 вече се извършиха през лятото на 2020 г.

E-Golf стартира през 2014 г. и се произвежда във Волфсбург до лятото на 2020 г. През 2017 г. Transparent Factory започна паралелно производство, за да отговори на голямото търсене. Общо 145 561 са напуснали двете германски производствени мощности за повече от седем години.

Измерен по данни за продажбите, e-Golf е един от най-популярните електромобили в Европа – особено сред клиентите в Норвегия и германския вътрешен пазар.

ID.3 е първото превозно средство, базирано на модулния комплект за електрическо задвижване (MEB) на Volkswagen. Платформата е разработена специално за електрически автомобили. ID.3 има голям пробег, много вътрешно пространство и динамично управление. Повече от 28 000 автомобила са предадени на клиентите от стартирането на европейския пазар през септември. Базовата версия на ID.3 ще струва по-малко от 30 000 евро (без държавни субсидии) и ще бъде достъпна за поръчка в началото на 2021 година.

В допълнение към производството в завода в Цвикау и в бъдеще в Дрезден, заводите за компоненти в Брунсуик, Касел, Залцгитер и Волфсбург също участват в производството на електрически превозни средства. Те произвеждат важни компоненти като електрическия мотор или акумулаторната система. Предвижда се заводите за превозни средства Емден и Хановер също да започнат да произвеждат електрически автомобили от 2022 г. В средносрочен план централата на групата във Волфсбург ще се превърне в пионерска фабрика за високо автоматизираното производство на електрически превозни средства.