Бъдещите Renault ще съживят класическите модели, се казва в доклад
Шефът Де Мео трябва да представи актуализацията на стратегията си на 14 януари
Reuters
ПАРИЖ – Новият изпълнителен директор на Renault – Лука де Мео, ще съживи някои от най-продаваните модели от миналото на марката като електрически автомобили по план за реконструкция, насочен към подобряване на продажбите и пренасочване на затруднения автомобилен производител, съобщиха запознати с въпроса.
Де Мео трябва да представи актуализацията на стратегията си на 14 януари, която се очаква да се съсредоточи върху продуктовите гами, на които компанията ще заложи – включително обръщане към миналото на Renault.
Загубилата френска фирма вече обяви 2 милиарда евро спестявания на разходи и съкращаване на работни места в своята оферта за подобряване на маржовете и повишаване на производителността на групата в автомобилния пазар, засегнат силно от пандемията COVID-19 и под натиск да произвежда по-чисти превозни средства.
Де Мео, който заяви, че иска да се опре на френските корени на марката, ще представи електрическа версия на постепенно отпадналите малки коли Renault 4, представени в началото на 60-те години, съобщиха двамата източници.
Ще има и възродена електрическа версия на друг популярен модел от 70-те и 80-те години, базиран на R5 или неговия наследник Super Cinq, добавят източниците.
Renault отказа коментар.
„Лука де Мео е много фокусиран върху продуктите и стратегическият му план също ще бъде,“ каза един от източниците.
Сред другите марки на Renault групата ще представи и три нови електрически модела за марката спортни автомобили Alpine, допълват източниците.
Едно от предизвикателствата на Renault ще бъде да създаде различни идентичности за всяка от марките, които също включват евтина Dacia и руската Lada.
Компанията вече посочи, че иска да се съсредоточи върху по-малък брой модели и да усъвършенства рентабилни продукти, особено в компактния сегмент, както и потенциално да излезе от някои пазари, обръщайки глобалния тласък, основан на обемите при бившия шеф Карлос Гон.