Архив

Mercedes-Benz Cars утрои глобалните продажби на EVs през 2020 г.

Те са вече 7,4% от продажбитеkalleniuslow

През 2020 г. Mercedes-Benz отбеляза рязко увеличение на доставките на EV, като в целия свят бяха продадени над 160 000 plug-in хибриди и изцяло електрически превозни средства (+ 228,8%), включително около 87 000 бройки само през четвъртото тримесечие.

„Ние увеличихме повече от три пъти продажбите на нашите хибриди и електрически автомобили. Търсенето на тези превозни средства се увеличи рязко, особено към края на годината. Нашите вътрешни прогнози за 2020 г. показват, че ще постигнем европейските цели за CO2 за леки автомобили миналата година. Ще продължаваме напред с нашата първа стратегия за електричество и по-нататъшното разширяване на нашата инициатива за електрически модели. Въз основа на настоящите ни познания очакваме да постигнем целите за CO2 в Европа отново през 2021 г.“, каза Ола Калениус, председател на управителния съвет на Daimler AG и Mercedes-Benz AG.

При Mercedes-Benz Cars делът на EV се е увеличил от 2% през 2019 г. до 7,4% през 2020 г. Продажбите на plug-in хибриди са почти четирикратно до повече от 115 000 бройки. Приблизително 20 000 EQC бяха предадени на клиенти по целия свят. EQV постигна продажби на около 1700 превозни средства. Доставките на изцяло електрическите интелигентни модели възлизат на приблизително 27 000 бройки, което представлява силен двуцифрен ръст (+ 45,6%) в сравнение с предишния рекорд за продажби през 2019 г. (18 400 броя).

През 2021 г. ще бъдат представени четири нови модела Mercedes-EQ: EQA, EQB, EQE и EQS. Принадлежното хибридно семейство на Mercedes-Benz, което понастоящем се състои от повече от 20 варианта на модела, ще бъде подновено с електрифицирани производни на C-Class и S-Class. През 2021 г. Mercedes-Benz Cars очаква да увеличи дела на EV до приблизително 13%.

Като цяло, въпреки големите предизвикателства, породени от пандемията COVID-19, Mercedes-Benz достави повече от два милиона автомобила за пета поредна година. Чрез усъвършенствана дигитализация в продажбите и обслужването, Mercedes-Benz успя да отговори на бързо променящата се ситуация и различните регулаторни изисквания по време на пандемията. С продажби от 2 164 187 броя (-7,5%), Mercedes-Benz запазва водеща глобална позиция в сравнение с основните си конкуренти.

Mercedes-Benz се възползва от продължаващото възстановяване на много пазари през втората половина на годината. 1024 315 броя са продадени в Азиатско-Тихоокеанския регион (+ 4.7%). Основният двигател на продажбите беше Китай с безпрецедентно възстановяване: поради двуцифрен ръст от 11,7% беше постигнат нов рекорд в продажбите със 774 382 броя.

В региона на Европа марката е доставила 784 183 леки автомобила през миналата година (-16,4%), докато в Германия Mercedes-Benz е продала общо 286 108 автомобила (‑10,1%). Продажбите в региона на Северна Америка възлизат на 317 592 броя (-14,7%). Mercedes-Benz достави 274 916 автомобила в САЩ през миналата година (-13,0%). Като цяло най-големите пазари за Mercedes-Benz са Китай, Германия и САЩ, следвани от Великобритания и Южна Корея.