Глобалните продажби на Volkswagen Group за 2020 г.
Групата се представи добре и укрепи пазарните си позиции въпреки пандемията
Източник:volkswagen-newsroom.com/en
Volkswagen Group предаде 9 305 400 автомобила на клиенти по целия свят през 2020 г., което е спад с 15,2% на годишна база поради Covid-19. През декември доставките са намалели само с 3,2% спрямо същия месец на предходната година, докато през четвъртото тримесечие те са намалели с общо 5,7%. Това означаваше, че Групата леко е разширила глобалния си пазарен дял през 2020 г. на фона на намаляващия общ пазар.
Въпреки пандемията Covid-19, електрическата офанзива на Групата с голям брой нови модели се срещна с голям интерес от страна на клиентите през изтичащата година и доведе до доставки на приблизително 231 600 изцяло електрически превозни средства, повече от три пъти повече доставени през 2019 г. Plug-in хибридите също бяха много популярни сред клиентите, които закупиха 190 500 броя (+175%). Следователно в Западна Европа делът на електрическите превозни средства нарасна до 10,5% от общите доставки (2019: 1,9%).
„Пандемията Covid-19 направи 2020 г. изключително предизвикателна година“, каза д-р Кристиан Далхайм, ръководител на продажбите на Volkswagen Group. „Volkswagen Group се представи добре в тази среда и укрепи пазарните си позиции. Особено доволни сме, че ударихме земята в нашето електрическо настъпление въпреки пандемията и по този начин направихме голяма крачка напред в изпълнението на нашата стратегия Заедно 2025+. Ние ще продължим инерцията тази година, като добавим още много атрактивни електрически модели.“
Топ 5 продадени изцяло електрически модела:
– Volkswagen ID.3 – 56 500 броя
– Audi e-tron – 47 300 единици
– Volkswagen e-Golf – 41 300 единици
– Volkswagen e-up! – 22 200 единици
– Porsche Taycan – 20 000 бройки
Топ 5 приставни хибридни модела:
– Volkswagen Passat – 27 200 единици
– Audi Q5 – 23 500 единици
– Porsche Cayenne – 21 500 броя
– ŠKODA Superb – 16 400 единици
– Volkswagen Golf – 15 200 единици
През 2020 г. доставките в регионите се развиват, както следва:
Общо 3 616 900 автомобила са доставени в Европа (-20,5%) и пазарният дял на леките автомобили е разширен до значителна степен. В Западна Европа 2 939 900 клиенти завладяха автомобил с марка Group (-21,6 процента). Тук много популярни бяха акумулаторните електрически превозни средства и щепселните хибриди, които представляват 10,5% от доставките на Групата в Западна Европа (2019: 1,9%).
Търсенето на електрически модели беше още по-силно в Германия, вътрешният пазар на Групата, където електрическите превозни средства съставляваха 11,6% от доставките на Group (2019: 1,5%). Тук на клиентите бяха предадени общо 1 097 700 автомобила във всички задвижващи системи (-19,5 процента). Доставките в Централна и Източна Европа са намалели с 15,6% до 677 000 броя.
В Северна Америка 785 800 клиенти са доставили нов автомобил с марка Group, със 17,4% по-малко в сравнение с предходната година. Доставките в САЩ регистрират малко по-мек спад от 12,1% до 574 800 броя.
В Южна Америка Групата успя значително да разшири пазарния си дял. Общо 489 700 превозни средства бяха предадени на клиентите, което представлява спад от 19,5% спрямо 2019 г. В Бразилия, най-големият пазар в региона, доставките спаднаха в подобен мащаб с 19,7% до 377 600 броя.
Азиатско-тихоокеанският регион се възстанови най-бързо от въздействието на пандемията Covid-19. Тук Volkswagen Group отбеляза спад на доставките с 9,1% до 4 122 200 броя. В Китай, най-големият единичен пазар на групата, доставките са намалели с 9,1%, като са продадени 3 849 000 автомобила.