Архив

Citroen се насочва към SUV

Сигнали за нов компактен C4citroen-c4-ec4-2021-1

Източник: europe.autonews.com

Новото поколение Citroen C4 замества C4 Cactus в компактната гама на марката. Това е първият модел на PSA, базиран на платформата CMP.

Citroen заяви, че е отделил новия компактен хечбек C4 от конкурентите с кросоувър стил и избора на три задвижващи агрегати, включително електрически батерии, тъй като добавя изцяло нов модел в критичния сегмент за първи път от 2010 г. насам.

Официално C4 замества по-малкия C4 Cactus в гамата на Citroen – който самият излезе през 2017 г., за да замени изходящия C4 хечбек. C4 Cactus стартира през 2014 г. като кросоувър. Предишният хечбек C4 беше в гамата на Citroen от 2010 до 2018 година.

Citroen се надява, че новото поколение C4 ще окаже въздействие, като раздели компактните хечбек и компактните кросоувър сегменти.

С дължина 4360 мм, ширина 1800 мм и височина 1525 мм, размерите му са почти идентични с кросоувъра Toyota C-HR. Новият C4 също е забележимо по-висок от най-продавания компактен хечбек в Европа – Volkswagen Golf и Ford Focus, въпреки че е с 40 мм по-къс от Focus.

Citroen казва, че C4 има „повдигната и напориста поза“ на колела с голям диаметър. Това означава 156 мм пътен просвет – 20 мм повече от Golf и почти 40 мм повече от Focus – както и „по-висока точка на погледа“ на шофьорите, 1220 мм.

„Формата на каросерията съчетава елегантността и динамичността на хечбека, като същевременно фино възприема определени стандарти за SUV за допълнителна сила и характер“, казва Citroen.

Другите намеци за кросоувър включват черна пластмасова облицовка около арките на колелата и върху рокерните панели, мускулести издутини на калниците и висока, изпъкнала качулка, получена от SUV C5 Aircross.

Цените за C4 варират от 20 900 евро за вариант със 100 к. с. бензинов двигател и шестстепенна ръчна скоростна кутия до 38 800 евро за акумулаторния електрически модел.

C4 има цифров инструментален панел с отразяващ head-up дисплей. Централният екран вдясно е с размери 10 инча.

Частните купувачи във Франция обаче ще получат стимул от 7000 евро EV до поне 31 юни 2021 г., поставяйки цената на електрическия C4 в съответствие с най-скъпите модели бензин (31 750 евро) и дизел (32 300 евро) в гамата. Бизнес клиентите имат право на поощрение от 5000 евро.

C4 притежава отличието, че е първият компактен модел от PSA Group на CMP архитектурата, която е разработена съвместно с Dongfeng Motors за малки и компактни превозни средства и може да побере както двигатели с вътрешно горене, така и електрически задвижвания.

Други нови компакти от PSA са на платформата EMP2, която няма електрическа опция.

Електрическата версия – която Citroen нарича ë-C4 – има WLTP-сертифициран обхват от 350 км от 50-киловатчасова батерия. Времето за домашно зареждане варира от повече от 24 часа в стандартен контакт до пет часа при специално зарядно устройство от 11 кВт. Citroen казва, че батерията може да се зареди до 80 процента за 30 минути, използвайки 100 кВт обществена станция за зареждане.

Вътре C4 отразява елементарната естетика на Citroen, с безрамков цифров панел с инструменти и плаващ централен 10-инчов екран, който се активира с докосване на пръст. Друга характеристика е ConnectedCAM, предна камера в огледалото за обратно виждане, която може да се използва за споделяне на снимки, а също и за записване и запазване на пътувания в случай на инцидент.

C4 използва прогресивното амортисьорно окачване на марката, предназначено да изглади въздействието на неочаквани неравности по пътя; всички вътрешни повърхности за докосване са подплатени; и има 16 отделения за вътрешно съхранение.

C4 представя Smart Pad Support на Citroen, прибираща се скоба, проектирана да държи таблетен компютър за пътниците отпред.

Изборът на задвижване за C4 включва трицилиндрови бензинови двигатели със 100, 130 или 155 к. с. и четирицилиндрови дизели със 110 или 130 к. с. Електрическата версия има WLTP-сертифициран обхват от 350 км от 50 кВтч батерия. Мощността идва от 100 кВт електрически мотор, задвижващ предните колела.

C4 ще бъде строен във фабриката на Citrien, майка на PSA Group във Вилаверде, Испания, която в момента сглобява C4 Cactus. IHS Markit изчислява, че през 2021 г. ще бъдат построени 90 000 C4, производствено ниво, което значително ще се подобри при класирането на Cactus в компактния сегмент (завърши на 16-то място през първата половина на 2020 г.).

Сегментът се ръководи от Golf, с 252 138 продажби до ноември, според данни на JATO Dynamics. На второ място се нарежда Skoda Octavia с 160 647 продажби, изпреварвайки бившия подгласник, Ford Focus, с 159 300 продажби. C4 Cactus е регистрирал 25 478 продажби през ноември.

Електрическата версия на C4 ще се състезава и срещу VW ID3, който само през ноември имаше 8 415 продажби.