Архив

Продажбите на Dacia скочиха с 95% във Франция през януари

С това ограничиха общия спад

Третото поколение Dacia Sandero - с пазарен дял през януари от 5,7%, което го направи номер 2 най-продавания модел във Франция след модела Peugeot 208

Третото поколение Dacia Sandero – с пазарен дял през януари от 5,7%, което го направи номер 2 най-продавания модел във Франция след модела Peugeot 208

ПАРИЖ – Регистрациите на нови автомобили във Франция са паднали с 5,8 процента през януари в сравнение със същия месец през 2019 г., като 95-процентният скок на бюджетната марка Dacia минимизира спада.

През януари е имало 126 381 регистрации през 20 дни за продажба, съобщиха от индустриалната група CCFA.

Продажбите на Dacia са се увеличили от 5832 през януари 2020 г. на 11 417, отчасти при пускането на третото поколение малък хечбек Sandero/Sandero Stepway, най-продаваният продукт на марката. Говорител на Dacia заяви, че марката се е възползвала и от регистрацията на дилъри на демонстрационни модели.

Най-новият Sandero е базиран на по-нова платформа на Renault-Nissan Alliance с повече технологии от изходящия модел, но на базова цена, която остава доста под 9 000 евро.

Хечбекът е имал пазарен дял през януари от 5,7% при 7 249 продажби, което го прави най-продаваният модел във Франция след Peugeot 208, със 7 915. Dacia също продаде 1636 бройки на изходящия Sandero, което го постави на 18-то място като цяло, с пазарен дял от 1,3%.

За сравнение, Sandero имаше 2,5% пазарен дял през януари 2020 г. (и 3,2% за цялата 2020 г.).

Това беше шестият най-продаван автомобил през 2020 г. Общият пазарен дял на Dacia беше 9% за месеца, в сравнение с 4,8% за цялата 2020 г.

Други марки, отбелязващи силни печалби, са Dacia, Volvo, Mini и Hyundai.

Продажбите на EV намаляват.

Комбинацията от силови агрегати се измести в полза на хибридите, тъй като продажбите на бензин, дизел и изцяло електрически задвижващи механизми спаднаха за месеца. Пазарният дял на хибридите се е удвоил до 22% от 11%, като plug-in хибридите са общо 6,5% в сравнение с 2,8% през януари 2020 г.

Бензиновите двигатели представляват 45 процента от продажбите спрямо 49 процента през януари 2020 г. Дизелът е спаднал до 25 процента от 32 процента. Продажбите на електрически превозни средства са били на 5,1% пазарен дял, в сравнение с 8,2% през 2020 г. Този спад е последвал голям скок през декември 2020 г., когато автомобилните производители се стремят да постигнат целите си за CO2 за годината.

Започвайки с продажбите през февруари, CCFA ще включва Stellantis, компанията, създадена от сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles, като една автомобилна група.

Продажбите на марката Renault, която е най-продаваната във Франция, са намалели с 21%, а продажбите на Групата са нараснали с 2% след печалбите в Dacia.