Архив

Renault и Daimler може да се обединят за правене на големи микробуси

Свързването с Opel приключва след сливането на PSA-FCArenault-y-daimler-estudian-colaborar-en-furgonetas-grandes-202175001-1612297087_1

Reuters

ПАРИЖ – Renault и Daimler водят преговори за съвместно разработване на поне един голям ван, съобщиха източници, в ход, който може да замени съвместното предприятие на Renault за микробуси с Opel/Vauxhall.

Renault и Daimler биха могли да се обединят в някакво качество, за да работят по следващото поколение микробуси Renault Master, които са построени в завода на Renault – Batilly, в североизточна Франция, съобщиха пред Reuters двама души, които познават дискусиите. Те казаха, че преговорите все още може да не доведат до никъде и все още не са приключили.

Представители на Renault и Daimler отказаха коментар.

Renault Master, построен в Batilly, се преквалифицира от Opel/Vauxall като Movano.

Говорител на Opel във вторник заяви, че Movano ще премине към архитектурата на автомобила Stellantis. Този ход е след сливането през миналия месец на компанията майка на Opel PSA Group с Fiat Chrysler Automobiles за създаване на Stellantis.

Новото споразумение за съвместен микробус между Renault и Daimler ще даде нов тласък на партньорството, което е замряло.

Renault има съюз с Daimler, който датира от 2010 г. Сътрудничеството е спряло, тъй като Mercedes-Benz на Daimler е решил да отсече бавно продавания си пикап X-Class. Моделът споделя основите на Renault Alaskan и Navara на партньора на алианса Nissan.

Daimler също прекрати сътрудничеството си с Renault за своята марка Smart. Миникарите, които споделят технология със своя брат и сестра на платформата, Renault Twingo Z.E., са построени във Франция, но са преместени в Китай под съвместно предприятие с Zhejian Geely Holding Group, най-големият единичен акционер на Daimler.

Показаният заместител на Opel Movano ще бъде на платформата Stellantis

Показаният заместител на Opel Movano ще бъде на платформата Stellantis

През годините останаха и други съвместни проекти, отчасти защото Daimler намали покупките на дизелови двигатели на Renault, което доведе до въпроси дали партньорството има бъдеще. Председателят на Renault Жан-Доминик Сенард заяви през юни, че производителят на автомобили иска да засили своя съюз с Daimler.

Търсенето на микробуси с всякакви размери е скочило на фона на пандемията COVID-19, подхранвана от доставки по електронна търговия, тъй като хората са поръчали повече стоки от вкъщи по време на заключване.

Renault е изправен пред засилена конкуренция в сегмента на микробусите.

Миналата година Ford и Volkswagen Group заявиха, че като част от алианса, който обявиха през 2019 г., ще си сътрудничат при разработването на два микробуса.

Stellantis ще комбинира ресурсите за производство на фургони и производствения мащаб на компаниите PSA и FCA.