Daimler ще се раздели на две компании
На леки и лекотоварни автомобили, камиони и автобуси
Daimler планира фундаментална промяна в структурата си, разделяйки се на две независими компании: Mercedes-Benz Cars & Vans и Daimler Truck, които ще бъдат отделяне на текущия бизнес с камиони и автобуси.
Daimler възнамерява значителният мажоритарен дял в Daimler Truck да бъде разпределен на акционерите на Daimler. Бизнесът на Daimler Truck ще има напълно независимо управление, самостоятелно корпоративно управление, включително независим председател на надзорния съвет.
Очаква се транзакцията и включването в списъка на Daimler Truck на фондовата борса във Франкфурт да приключат преди края на годината 2021. Освен това има намерение Daimler да се преименува в Mercedes-Benz в подходящия момент.
Това е исторически момент за Daimler. Той представлява началото на дълбоко преустройство на компанията. Mercedes-Benz Cars & Vans и Daimler Trucks & Buses са различни бизнеси със специфични групи клиенти, технологични пътища и капиталови нужди.
Mercedes-Benz е най-ценната марка луксозни автомобили в света, предлагаща най-желаните автомобили на взискателните клиенти. Daimler Truck предоставя на клиентите водещи транспортни решения и услуги в областта на транспорта.
„И двете компании работят в отрасли, които са изправени пред големи технологични и структурни промени. Предвид този контекст, ние вярваме, че те ще могат да работят най-ефективно като независими субекти, оборудвани със силна нетна ликвидност и свободни от ограниченията на конгломератната структура.“, каза Ола Калениус, председател на управителния съвет на Daimler и Mercedes-Benz
Като част от по-фокусирана корпоративна структура, както Mercedes-Benz, така и Daimler Truck ще бъдат подкрепени и от специализирани финансови организации и услуги за мобилност, стимулиращи продажбите с индивидуални решения за финансиране, лизинг и мобилност, увеличаване на задържането и изграждане на лоялност на клиентите. В този процес компанията планира да назначи ресурси и екипи от днешната Daimler Mobility както в Mercedes-Benz, така и на Daimler Truck.
Daimler Truck възнамерява да генерира стойност за своите акционери, като ускори изпълнението на стратегическите си планове, повиши своята рентабилност и продължи напред с развитието си на технологии без емисии за камиони и автобуси.
„Това е ключов момент за Daimler Truck. С независимостта идва по-голяма възможност, по-голяма видимост и прозрачност. Ще се развиваме по-нататък и ще продължим лидерството си в алтернативните задвижвания и автоматизацията. Вече определихме бъдещето на нашия бизнес с акумулаторни електрически камиони и камиони с горивни клетки, както и силни позиции в автономното шофиране. С целенасочени партньорства ще ускорим развитието на ключови технологии, за да донесем бързо най-добрите в класа си продукти на нашите клиенти.“, заяви Мартин Даум, член на управителния съвет на Daimler и председател на управителния съвет на Daimler Truck.
Daimler Truck е най-големият производител на камиони и автобуси в света, с водещи позиции в бранша в Европа, Северна Америка и Азия и с над 35 основни локации по целия свят. С повече от 100 000 служители, той обединява седем марки под един покрив: BharatBenz, Freightliner, Fuso, Mercedes-Benz, Setra, Thomas Built Buses и Western Star.
През 2019 г. на клиентите бяха доставени общо около половин милион камиони и автобуси. Приходите през 2019 г. за отделните подразделения са били 40,2 милиарда евро за Daimler Trucks и 4,7 милиарда евро за Daimler Buses. EBIT възлиза на 2,5 млрд. Евро за Daimler Trucks и 283 млн. EUR за Daimler Buses.
Окончателното решение за отделянето трябва да бъде взето от извънредно събрание на акционерите на Daimler, което се планира да се проведе през третата четвърт на 2021.
Предвидената структура на сделката ще включва Daimler да прехвърли по-голямата част от Daimler Truck на своите акционери пропорционално в съответствие със съществуващите дялови участия, но възнамерява да запази миноритарен дял. Представителството на Daimler в Надзорния съвет на Daimler Truck ще бъде в съответствие с предвидената деконсолидация.
Това бележи началото на процеса за финализиране на планираната транзакция.