Прага поръчва 14 електробуса от Škoda Electric
Компанията майка Škoda Transportation не принадлежи към Volkswagen Group
skoda.cz
Škoda Electric получи поръчка за четиринадесет нови електробуса от градския транспорт в Прага. Това е първата доставка на електробуси, извършена от Škoda в сътрудничество с турската му сестра Temsa.
За отбелязване е, че Škoda Electric (или неговата компания майка Škoda Transportation) не принадлежи към Volkswagen Group (това са автомобилите на Škoda), а към PPF Group на чешката компания Petr Kellner. Подобно на автомобилния производител Volvo Cars и производителя на търговски превозни средства Volvo Group или марката луксозни автомобили Rolls-Royce и едноименния производител на самолетни двигатели, има общ произход, преди пътищата да се разминат.
Автобусите Škoda E’City за чешката столица са дванадесетметрови нископодови превозни средства с гарантиран обхват на батерията над 100 километра. Тъй като автобусът е тролейбус, обхватът на батерията и електричеството е вторичен, тъй като акумулаторите обикновено се зареждат по време на пътуването чрез токови колектори с мощност до 150 кВт от съществуващата въздушна линия на трамвая. Превозните средства могат да се зареждат и чрез кабел за една нощ в депото.
В допълнение към доставката на превозните средства, поръчката включва и „възможни опции“, като техническа поддръжка, но също така – при желание – актуализация на информационната система или управление на енергията. В съобщението Škoda Electric посочва обема на поръчката до 207 милиона корони, еквивалент на около осем милиона евро.
Škoda Electric се определя като един от най-големите производители на електробуси в Европа. Вече е доставил повече от 14 500 тролейбуса в Германия и чужбина.
Те имат една година да изпълнят поръчката. Škoda заяви, че това е първата поръчка, за която те ще си сътрудничат с турския филиал Temsa. Наскоро компанията спомена входящия бизнес от Чешката република, като се присъедини към групата PPF, към която принадлежи Škoda Electric. От своя страна партньорът Temsa представи два модела електрически автобуси през 2019 г. Компанията също току-що започна да сглобява батерии за своите електронни автобуси в завода си в Адана. До 2025 г. турският производител иска да покрие повече от половината от обема на автобусите си с електрически превозни средства.