Mitsubishi Fuso доставя над 200 камиона eCanter по целия свят
eCanter може да пътува на по-големи разстояния с многократно бързо зареждане
Източник: Electrek
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) току-що предложи съобщение за пресата, в което заяви, че вече е надминало 200 глобални доставки на своя камион Fuso eCanter. Тези 200 лекотоварни електрически камиона вече са започнали да работят на части от Япония, Европа и САЩ.
Изцяло електрическият лекотоварен камион eCanter на Mitsubishi Fuso пристигна през 2017 г. като първият от серията си електрически камиони, представен година по-рано. Според производителя си eCanter е особено полезен за вътрешни градски маршрути, при които спирането и стартирането се случват често. Това включва задължения като домашни доставки и складиране в магазина.
Fuso eCanter се задвижва от електрическа задвижваща система с двигател от 135 кВт. Тя се захранва от шест литиево-йонни батерии с течно охлаждане на Mercedes-Benz, 13,5 кВтч. Това предлага въртящ момент от 390 Нм. Въпреки лекото си тегло, eCanter може да тегли близо 9000 фунта товар.
Настоящият пробег на електрическия лекотоварен камион за зареждане е 100 км. Fuso твърди, че eCanter може да пътува на по-големи разстояния с многократно бързо зареждане. Производителят също така твърди, че камионът eCanter може напълно да се презареди за 1,5 часа в станция за бързо зареждане.
В Япония камионът се използва от логистични компании и търговци на дребно за градско разпространение. Използва се за доставки от компании като UPS. Използва се и за изхвърляне на отпадъци.
В прессъобщението се посочва, че над 60 камиона Fuso eCanter работят в различни региони на Япония. Едновременно с това в САЩ и Европа работят над 140 eCanters. MFTBC изчислява, че общото разстояние за шофиране на флота на eCanter надхвърля 3 милиона км (1,86 милиона мили) по целия свят.
Японският производител се надява, че eCanter ще изиграе значителна роля за намаляване на въглеродните емисии, особено в задръстените градски зони, където в момента функционират много от камионите Fuso eCanter. Фактът, че предлага по-малко шум и вибрации, в допълнение към нулевите емисии, трябва да спомогне за разширяването му.
Последният модел на Fuso eCanter стартира миналия август, но в момента MFTBC разработва следващата си версия. Той ще включва още по-нататъшни подобрения и по-широк спектър от вариации.