Архив

Renault – продажбите на електрически и хибридни автомобили ще се удвоят през 2021 г.

Електрифицираните превозни средства ще достигнат 350 0002021-Renault-Twingo-Z.E-powered-by-Electric-Engine

Париж (Reuters) – Френският Renault очаква продажбите на електрически и хибридни автомобили да се удвоят до 350 000 през 2021 г., съобщиха двама източници, близки до компанията, докато автомобилните производители се борят за напред в по-чистото шофиране.

На фона на по-строги регламенти за емисиите, автомобилните компании преминават към автомобили с акумулаторни батерии, пазар, доминиран от американския специалист Tesla и германския Volkswagen, който увеличава производството и инвестициите.

Работната хипотеза на Renault за 2021 г., затруднена поради недостиг на компоненти като полупроводникови чипове, е продажбите на електрифицирани превозни средства да достигнат 350 000, казаха двамата източници, познаващи вътрешните му оценки.

Това включва около 150 000 напълно електрически превозни средства и около 200 000 хибридни модела, добавиха те.

Renault отказа коментар.

Цифрите, които включват само марките Renault и Dacia на групата, се сравняват с прогнозата на марката Volkswagen за 450 000 доставки на електрифицирани превозни средства тази година.

По-голямата компания на Volkswagen, която включва също марки като Seat и Audi, се насочва към 1 милион доставки на електрифицирани автомобили през 2021 година.

Renault разработи електрически автомобили по-рано от много съперници, но сериозен тласък в индустрията промени събитията.

Анализаторите на UBS заявиха в доклад този месец, че Volkswagen и Tesla се очертават като лидери в категорията с голяма разлика, следвана от японската Toyota и твърдят, че производителите на автомобили, продаващи по-малко от 750 000 електрифицирани автомобила годишно, ще бъдат в неравностойно положение в дългосрочен план.

Под ръководството на новия изпълнителен директор Лука де Мео, губещото Renault се опитва да повиши своята рентабилност, да ограничи броя на моделите, които произвежда, и залага силно на електрически превозни средства.

Групата има за цел да направи 30% от продажбите на марката Renault от напълно електрически автомобили до 2025 г., а други 35% от хибридни модели.

Акциите на Volkswagen нараснаха тази седмица, когато разкриха прогнози за по-високи продажби на електрически автомобили тази година.

Германската група очаква изцяло електрическите превозни средства да представляват повече от 70% от общите европейски продажби на основната си марка Volkswagen до 2030 г., в сравнение с предишна цел от 35%.