Новият Project Trinity на Volkswagen
Trinity се зарежда „толкова бързо, колкото зареждането с гориво“
Можете да шофирате високо автоматизирано в съответствие с Ниво 4.
Нови подробности за флагманския електромобил през 2026 г., включително нов тийзър
Компилация по Мрежата
Volkswagen разкри допълнителни подробности за проект от следващо поколение електрически автомобили, наречен Project Trinity, който ще бъде изцяло електрически седан на нова платформа, която трябва да се появи през 2026 г. Volkswagen обещава „нови стандарти по отношение на пробега, скоростта на зареждане и цифровизацията – както и да можете да шофирате високо автоматизирано в съответствие с Ниво 4.“.
Когато излезе в продажба, Volkswagen твърди, че Project Trinity ще може да се зарежда „толкова бързо, колкото зареждането с гориво“ на конвенционално превозно средство с двигател с вътрешно горене. Въпреки че обхватът все още не е потвърден, изцяло новата EV архитектура ще осигури водещи в класа разстояния между презареждането, отчасти благодарение на специалния фокус върху намаляването на теглото – настояща слабост на електрическите автомобили.
Volkswagen обяви, че работят по авангардния електрически седан, който ще бъде построен във Волфсбург. Очаква се да бъде подобен по размер на фирмения седан Arteon fastback,
Според Volkswagen името на проекта – Trinity, произлиза от латинското „trinitas“ и означава триединството. Съответно Trinity отстоява три ключови теми: новоразработена електронна платформа с най-съвременен софтуер, опростяване на структурата на доставките и напълно мрежово и интелигентно производство в основния завод във Волфсбург.
Volkswagen твърди, че новоразработената архитектура на превозното средство ще определи стандарти по отношение на пробега, цифровизацията и скоростта на зареждане, с цел Project Trinity да позволи на клиентите да зареждат толкова бързо, колкото традиционното зареждане с гориво.
До планираното начало на серийното производство през 2026 г. се очаква Trinity да достигне ниво 2+ и да бъде технически готова за ниво 4.
С производството на серийната версия заводът във Волфсбург ще се превърне във витрина за модерни, интелигентни и напълно свързани в мрежа производствени процеси. „Ще преосмислим напълно начина, по който произвеждаме автомобили и ще въведем революционни подходи. Дигитализацията, автоматизацията и олекотената конструкция играят важна роля тук”, казва Ралф Брандщатер ,оглавяващ компанията.
Бъдещите модели автомобили като Trinity ще се произвеждат със значително по-малко варианти, а хардуерът ще бъде до голяма степен стандартизиран. Тогава автомобилите ще имат почти всичко на борда и клиентите ще могат да активират желаните функции „при поискване“ по всяко време чрез цифровата екосистема в колата. Това значително ще намали сложността на производството.
Развивайки автомобила в софтуерен продукт, Volkswagen създава условия за нови, базирани на данни бизнес модели. Входните бариери пред индивидуалната мобилност трябва да бъдат намалени, като в същото време се предлагат още по-атрактивни пакети за използване. Volkswagen възнамерява да генерира допълнителни приходи във фазата на използване – за зареждане и енергийни услуги, за софтуерно-базирани функции, които клиентите могат да резервират при необходимост, или за автоматизирано шофиране.
„В бъдеще индивидуалната конфигурация на превозното средство вече няма да се определя от хардуера по време на покупката. Вместо това клиентите ще могат да добавят функции по заявка по всяко време чрез цифровата екосистема в колата “, казва Ралф Брандщатер.
Според Inside EVs, Volkswagen е изяснил някои проблеми с това, което Ралф Брандщатер каза пред Welt Am Sonntag в интервю за Trinity. Изпълнителният директор на марката Volkswagen заяви пред германския вестник, че Trinity ще бъде с дължина около 4 метра и ще струва около 35 000 евро.
Volkswagen каза на InsideEVs, че има грешка в цената. Моделът трябва да бъде и „повече от 4 метра“. Според компанията колата ще бъде подобна по размер на ID.4, с дължина между 4,5 м и 4,7 м.