Архив

VW планира шест завода за акумулаторни клетки в Европа до 2030 г.

Фабриките ще имат годишен производствен капацитет от 240 гВтчVolkswagen Group starts battery cell development and production

VW ще разшири производството на батерии в завода си в Залцгитер, Германия

Reuters и Bloomberg

ФРАНКФУРТ – Volkswagen Group планира да има шест завода за производство на акумулаторни клетки в Европа, за да осигури доставки за своите електрически превозни средства.

Заводите ще имат производствен капацитет от 240 гигаватчаса годишно, заяви VW по време на своя Ден на енергията неотдавна.

„Заедно с партньорите искаме да имаме общо шест фабрики за клетки, работещи в Европа до 2030 г., като по този начин гарантираме сигурност на доставките“, заяви в изявление шефът на технологиите и доставките на VW Томас Шмал.

VW заяви, че ще изгради фабриките сам или с партньори.

Първите две фабрики ще работят в Скелефтеа, Швеция, започвайки през 2023 г., и в Залцгитер, Германия, от 2025 г.

Третият ще бъде във Франция, Испания или Португалия и ще отвори до 2026 г., каза Шмал. Полша, Словакия и Чехия бяха възможни места за четвъртата фабрика през 2027 г. „Зависи от това къде ще получим най-добрата организация в региона“, каза Шмал.

Шведската фабрика, построена със стартиране на батерии Northvolt, ще разшири капацитета си до 40 гигаватчаса и ще се съсредоточи върху унифицирани премиум батерии, съобщиха от VW.

VW ще купи дяла на Northvolt от тяхната фабрика за акумулаторни батерии в Залцгитер. Фабриката ще произвежда клетки за сегмента с голям обем, започвайки през 2025 г. За Залцгитер също се планира годишен производствен капацитет до 40 гВтч годишно.

VW не заяви конкретно колко ще струват плановете й за разширяване на производството на батерии.

Докато първите две фабрики вече са отразени във финансовото планиране на компанията, в момента групата е в „дълбоки дискусии“ за това как следващите инсталации са снабдени с финанси, каза Шмал.

Ако VW трябва да увеличи ролята си в производството на акумулаторни клетки, тогава групата ще може да поеме тези разходи, каза той.

Тласъкът ще струва $ 29 милиарда и ще превърне VW и партньорите му във втория по големина производител на клетки след китайската Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., според BloombergNEF.

VW планира да произведе 26 милиона напълно електрически автомобила до 2030 г., като подчертава опасенията относно разходите за акумулаторни клетки, ограниченията на капацитета, както и недостига на суровини. По-рано този месец автомобилният производител заяви, че иска изцяло електрическите превозни средства да представляват над 70% от европейските продажби на автомобили на марката VW до 2030 г. и повече от 50% в САЩ и Китай, като част от стратегията си „Ускоряване“.

Докато автомобилните производители увеличават предложенията за електромобили, Tesla и други нови участници като Nio засилват своите планове. Tesla очаква да добави фабрика за акумулаторни клетки към фабриката за сглобяване на автомобили в близост до Берлин. Производството първоначално ще има капацитет от над 100 гигаватчаса годишно и в крайна сметка ще достигне до 250 гигаватчаса, заяви изпълнителният директор Илон Мъск по време на конференция за батериите през ноември.