Архив

Президентът Байдън иска да изгради още 500 000 зарядни за електромобили до 2030 г.

Разговор с експерти как да се случи това

Зарядна станция EVgo Липсата на инфраструктура за зареждане е една от основните пречки пред собствеността на EV.


Липсата на инфраструктура за зареждане е една от основните пречки пред собствеността на EV.

Ще бъде ли този най-зеленият президент в американската история

businessinsider.com

Президентът Джо Байдън иска САЩ да построят 500 000 станции за зареждане на електрически превозни средства през следващото десетилетие.

САЩ могат да имат 35 милиона електромобили до 2030 г., изискващи милиони места за включване, като страната има само 100 000.

Повече щепсели биха направили чудеса за индустриален преход към електромобили, но примамването на компании да ги построят не винаги е лесно.

С плановете за премахване на въглеродния отпечатък в страната до 2050 г. Джо Байдън лесно може да бъде най-зеленият президент в американската история. Но постигането на такава блестяща цел ще включва много работа в много райони – като наличието на достатъчно места за зареждане на бързо нарастващ флот от електрически превозни средства.

Дори и с 1,8 милиона автомобила, задвижвани с батерии, които вече са на американски пътища, има само около 100 000 щепсела за зареждане за тях на около 41 000 места в обществените станции. Това несъответствие – липсата на място за зареждане наблизо – е една от най-големите пречки за потребителите, които обмислят да се снабдят с чиста кола.

Зарядна станция EVgo

Зарядна станция EVgo

Президентът Байдън се ангажира да изгради 500 000 нови щепсела през следващото десетилетие, в опит да намали емисиите от магистрали, които в момента са най-големият източник на въглеродни емисии. За да стигнат до там – и да достигнат напълно електрическо бъдеще – експерти и лидери в индустрията казват, че страната ще се нуждае от агресивен инфраструктурен план и редица зелени политики, които да се съчетаят с него.

Броят на електромобилите в САЩ може да се увеличи до 35 милиона до 2030 г., изисквайки повече от 2 милиона обществени зарядни, проектира The Brattle Group, консултантска фирма за икономика. С такъв бум на хоризонта операторите на зареждане са развълнувани от перспективата за федерална инвестиция в размер на милиарди долари в инфраструктура за тази цел, която може да даде тласък на вече идващия EV преход.

„Тази индустрия идва. Въпросът е колко по-бързо може да се случи“, каза в интервю Джонатан Леви, главен търговски директор във фирмата за бързо зареждане EVgo. „Това, от което наистина се вълнуваме, е, че администрацията на Байдън осъзнава, че това ще се случи по целия свят и ако САЩ искат да ръководят, ще трябва да има по-голяма подкрепа от федералната политика, за да помогне това да се случи.“.

Но планът на Байдън – и в крайна сметка, всякакви действия на конгреса – може да има много форми. Лидерите в индустрията и политическите експерти са разделени относно това как най-добре да се осъществи.

Говорител на Белия дом отказа да коментира плановете на администрацията.

Осъществяването на нещата да се случват бързо, нещо, което не е силната страна на федералното правителство, е основен

Скоростта трябва да е на първо място, каза изпълнителен директор на зареждащата компания Volta.

Скоростта трябва да е на първо място, каза изпълнителен директор на зареждащата компания Volta. приоритет за Дрю Липшър, ръководител на стратегията в зареждащата компания Volta. В края на краищата електромобилите представляват по-малко от 3% от всички продажби на автомобили през 2020 г.

приоритет за Дрю Липшър, ръководител на стратегията в зареждащата компания Volta. В края на краищата електромобилите представляват по-малко от 3% от всички продажби на автомобили през 2020 г.

„Мисля, че най-важното нещо, върху което правителството може да се съсредоточи, за да отговори на прогнозираното търсене, е скоростта“, каза той в интервю. „Колкото по-трудно го правят и колкото повече този процес забавя нещата, това само ще навреди на прехода към електрическа мобилност.“.

Убеждаването на милиони потребители да минат на електричество ще изисква огромна предварителна инвестиция за драстично мащабиране на достъпа до зареждане, каза пред Insider Ник Нигро, основател на консултантската компания Atlas Public Policy, фокусирана върху транспорта. Той иска Конгресът и администрацията на Байдън да се доближат до инфраструктурата за зареждане по същия начин, по който Tesla изгради своята мрежа Supercharger.

„Tesla направи значителни инвестиции в началото, за да установи, че независимо къде се намирате в САЩ, ще можете да пътувате с автомобила си Tesla, без да се притеснявате за обхвата или достъпа до зареждане,“ каза той. „Сега федералното правителство е в състояние да гледа на всички електрически превози със същия този обектив.“.

Нигро препоръчва министерствата на транспорта и енергетиката да работят заедно, за да отпускат безвъзмездни средства на продавачите, потенциално чрез съществуващи канали като Държавната енергийна програма.

Отстъпките, които стимулират компаниите да изграждат зарядни устройства или клиентите да ги купуват, са друга опция за бързо стимулиране на дейността.

Леви от EVgo, който е заемал длъжности в Министерството на енергетиката и в Белия дом на Обама, казва, че има рискове да се построят твърде много зарядни станции твърде бързо. Инфраструктурата за зареждане трябва да изпреварва собствеността и търсенето на EV, а не драстично да го изпреварва, казва той.

Това е така, защото прекомерното изграждане може да влоши икономиката на бизнеса със зареждане, каза той, което води до голям брой станции, които са недостатъчно използвани и нерентабилни за експлоатация.

ChargePoint, който продава зарядни устройства на фирми и физически лица, приветства програми за отстъпки, които правят зарядните устройства по-евтини за закупуване.

ChargePoint, който продава зарядни устройства на фирми и физически лица, приветства програми за отстъпки, които правят зарядните устройства по-евтини за закупуване.

Като част от Закона за възстановяване от 2009 г., Министерството на енергетиката отпусна 100 милиона долара безвъзмездни средства на компания на име Ecotality за изграждане на повече от 10 000 зарядни станции. Четири години по-късно Ecotality подава молба за фалит. Одит от тази година установи, че търсенето на електромобили не е нараснало толкова бързо, колкото се очаква, и че по-голямата част от търговските станции за зареждане на Ecotality, които са построени, страдат от ниска употреба.

Какъвто и модел на финансиране да избере, експертите казват, че правителството трябва да обмисли къде отиват зарядните устройства и какъв вид технология се използва. Бързите зарядни устройства, например, не са необходими на градските и крайградските улици, където хората са склонни да паркират в продължение на часове. Напротив, по-бавните щепсели от ниво 2 не са подходящи за селски райони или спирки на магистрали, където хората възнамеряват да прекарат само 45 минути.

Зареждането е само една част от пъзела при преместването на страната далеч от автомобилите, задвижвани с газ. И компаниите за зареждане се надяват, че новата администрация ще изпълни множество други мерки за повишаване на търсенето на електромобили.

Байдън също така се ангажира да превърне целия автопарк на федералното правителство – около 650 000 превозни средства – в електрически и обеща, че всеки американски автобус ще бъде захранван от батерии до 2030 г. Компаниите за зареждане се надяват, че разширяването на настоящото превозно средство с нулеви емисии чрез данъчен кредит също е на хоризонта.